דף הבית / המשבר ופתרונו / השרות למען מטרות נעלות מועיל יותר לבריאות

השרות למען מטרות נעלות מועיל יותר לבריאות

ידיעה: אנחנו יכולים להיות מאושרים מהנאות פשוטות, אבל "הקלוריות הריקות" הללו אינן עוזרות לנו לפתח את היכולות ואינן משפרות את המצב הפיזי שלנו. ברמת התאים, הגוף שלנו מגיב טוב יותר לאושר המבוסס על תחושת קהילתיות ומטרה בחיים.

החוקרים מבחינים בין שתי צורות של אושר: 1. קבלת רגשות חיוביים רגעיים. 2. שאיפה למטרות נעלות היוצאות מגדר של סיפוק הרצונות האישיים, שאיפה למציאת משמעות החיים.

אצל אלה השייכים לקבוצה הראשונה (האגואיסטים) פועלים הגֵנים האחראיים על דלקת, ופעילות הגֵנים הקשורים ליצירת נוגדנים הייתה נמוכה. התגובה ללחץ הייתה דומה.

במקרה השני (האלטרואיסטים), המדענים מצאו שפעילות הגֵנים במערכת החיסונית השתנה, המנגנונים ליצירת נוגדנים הפכו לפעילים, ופעילות הגֵנים הקשורים לתהליכים דלקתיים ירדה.

המדענים הסיקו, כי סגנון חיים שמתמקד אך ורק בקבלת הנאה מהחיים, יכול להשפיע באופן שלילי על הבריאות. הפעלה קבועה של הגֵנים המתאימים עלולה להוביל לדלקות כרוניות, והם בתורם עלולים לגרום למחלות לב וכלי דם, למחלות ניווניות ולמחלות אחרות. כמו כן, נחלשת ההגנה מפני זיהומים.

התייחסותי: הטבע הוא אחד, והשאיפה לצורתו המושלמת משפיעה לטובה על כל המערכות, הפיזיות והרוחניות, של האדם ושל העולם. ככל שגבוהה יותר המדרגה (רוחניות) שבה האדם מתייגע בלהביא את הטבע לאחדות, כך השפעתו על המדרגות הנמוכות (גשמיות) של הטבע היא יותר חזקה.

ידיעות קודמות בנושא:
מה זה אושר?
בריאות היא צורך רוחני
מדענים מנסים למצוא את נוסחת האושר 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest