דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השפעה ב"כאילו" וברצינות

השפעה ב"כאילו" וברצינות

שאלה: האם אמונה, זו עבודה בתוך הרצונות של האחרים?

תשובתי: כדי שתכונת ה"אמונה" תוכל להתפתח בחומר של הרצון ליהנות, אז הכלי נשבר להרבה חתיכות.

זה מאפשר לנו לעבוד ולהעריך את תכונת ההשפעה, להתחיל לשחק איתה במקצת, אפילו שנמצאים במאה אחוז ברצון אגואיסטי ואין לנו שום יכולת וסיכוי להגיע להשפעה.

נותנים לנו לעסוק בהשפעה ב"כאילו", בצורת דמי, כמו ילדים קטנים שמשחקים ומחקים את הגדולים.

ודאי, שאנחנו לא מסוגלים לצאת בעצמנו מהמצב הגשמי הזה שבתוכו פועל רק האגו. אם לוקחים מאיתנו טיפה של הנאה אגואיסטית, אז אנחנו כבר מיד נופלים. אבל העניין הוא, שהמאור המחזיר למוטב משפיע עלינו בתגובה לכל המאמצים שלנו להגיע להשפעה.

אפילו שהמאמצים והניסיונות האלה הם בעל מנת לקבל ויכול להיות שהם לרעת החברה, אבל אם הם איך שהוא קרובים לכיוון הנכון, או אפילו הפוכים לו, אבל בכל זאת יש להם יחס לכיוון הנכון, אז האור משפיע.

האור משפיע או בצורת "פנים" או בצורת "אחוריים". אני יכול להשתוקק ישירות למטרה ויכול לתאר אותה כהפוכה לגמרי ולהגיע אליה מהצד ההפוך, כאילו שאני טס לשם מסביב לכדור הארץ. אבל אני בכל זאת חושב עליה, אז האור בכל זאת משפיע עליי! האור מגיב ומשפיע על כל הפעולות שלנו, אבל או ב"פנים" או ב"אחוריים", ויכול להיות שגם בין זה לזה.

זה כמו ילד שעדיין לא גדל, משחק ושובר הכול, אבל בצורה כזאת הוא לומד ומתפתח. כך גם אנחנו מתקדמים בצורה כזאת. אני זוכר שבילדות הייתי חייב לפתוח ולפרק כל צעצוע חדש כדי לראות מה יש בפנים. ילדים בכלל אוהבים לשבור הכול, וכך הם מתפתחים ומתקדמים. לכן פעולת המאור כאן היא החשובה.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 08.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
זמן של רחמים מיוחדים מלמעלה
העבודה לא נעצרת לא ביום ולא בלילה
כל התקווה היא באור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest