דף הבית / אקטואליה / השמאל סיים את תפקידו

השמאל סיים את תפקידו

שאלה: בשנים הראשונות של הקמת המדינה, מחנה השמאל נשא את דגל הציונות. אבל עם השנים הדגל דהה והיטשטש, ובבחירות האחרונות שנערכו בישראל אפשר לומר שהציונות שאפיינה את השמאל נמחקה, והציבור הרחב כבר לא קונה את הסיסמאות היפות על שוויון זכויות אדם וכולי שאיבדו כבר את גרעין אהבת המולדת. מה לדעתך הגורם המרכזי לדעיכה של השמאל הישראלי?

תשובתי: הסיבה היא שאין באמת שמאל. השמאל דוגל במאבק עבור שוויון, עבור הפרולטריון, אידאלים שהיו בעבר הכרחיים ואופייניים לשמאל שתמיד הבדיל אותם. היום זה כבר לא קיים, היום תומכי השמאל הם בורגניים יותר מהימין. לכן כל אותן סיסמאות יפות על שוויון כבר לא שייכות ולא מאפיינות את השמאל. השמאל הפך למעביד גדול יותר מכל המעבידים האחרים, ותחת דגל השמאל יש בעלי בית שיותר ויותר לוחצים וסוחטים את מעמד הפועלים. לכן כבר אין שמאל, הוא כבר לא קיים ואפילו אי אפשר לעורר אותו, אי אפשר להחיות אותו. יש מדינות שבהן זה עדיין אקטואלי, אבל לא במדינות מערביות מפותחות.

שאלה: האם השמאל עתיד לחזור לשלטון?

תשובתי: לא, הוא כבר לא יכול לחזור.

שאלה: אז מה הרצון של השמאל היום? מה מאפיין אותו אידיאולוגית?

תשובתי: לשלוט, כמו שהיה תמיד. תמיד זה היה רק רצון לשליטה וכסף. לחלק מקומות עבודה למקורבים שלהם, לחלק את כספי המדינה שנמצאים בשלטון למי שקרובים אליהם וכולי. שלטון זה כוח וכסף.

 

מתוך ישיבת כתבים, 15.11.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest