דף הבית / אקטואליה / השלום יבוא מאיתנו

השלום יבוא מאיתנו

שאלה: הפרלמנט של קטלוניה אישר בשנה שעברה הצעה שמגדירה את ישראל כמדינת אפרטהייד. האם זה אומר שהשנאה כלפי ישראל הולכת ומסלימה?   

תשובה: בספרד יש כנסיה חזקה ועד לא מזמן היו שם פשיסטים, לכן היחס שהיה בימי היטלר כלפי היהודים עדיין טרי.

שאלה: בספרד היהודים מהווים רק 0.1% מכלל האוכלוסייה, ובכל זאת ישנה הסכמה מוגזמת לסטראוטיפים אנטישמיים. למה זה קורה?

תשובתי: מספר היהודים שיש במדינה לא עקרוני בכלל, אלא ההיסטוריה של העם ועד כמה זה מושרש עמוק בטבע של העם. דווקא השורשים העתיקים והרב-גוניים שיש בה משפיעים על היחס שלה.

שאלה: אתה אומר שדווקא בגלל ההיסטוריה של העם היהודי בספרד, אז יש שנאה כל כך בולטת?

תשובתי: הרקע הוא תמיד אותו רקע וההבדל הוא לפעמים קצת בזמנים וקצת קשור ליחסים, אבל זה אותו דבר, שום דבר לא משתנה, "אין חדש תחת השמש", השנאה כלפי היהודים נמשכת כי היא מושרשת הרבה יותר עמוק ביסוד העולם. אין לנו מה לחשוב או לחשוש שמדינת ישראל או עם ישראל ייעלמו, יש לנו כעם מטרה היסטורית שאנחנו חייבים להגיע אליה בטוב או ברע, השאלה רק למה אנחנו צריכים למשוך את התהליך עוד ועוד עד שנלמד מהמכות האלו.

שאלה: האם עלינו לדאוג או לקדם יחסים טובים עם ערים או מדינות אחרות, או להתעלם מהם כי בכל מקרה לא נצליח לשמח אף אחד כמו שראינו?

תשובתי: עלינו להתעלם מהכול מלבד התיקון שלנו. ראינו במשך מאות שנים שלא חשוב איך אנחנו מתנהגים עם אומות אחרות, אלא חשוב מה עומד מאחורי הפעולות שלנו והכוונות שלנו. אם אנחנו פועלים כדי להביא לעולם איחוד, אז השלום יבוא מאיתנו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 14.2.2023

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest