דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השלב המסוכן ביותר של הדרך

השלב המסוכן ביותר של הדרך

אני חייב לשנות את עצמי בהתאם לעולם העליון. לצורך זה אני מושך ממנו כוחות דרך הקבוצה ומשתנה באמצעותם. וכך, כשאני עולה ב-125 המדרגות, אני מגלה את העולם העליון, והוא נפתח בפניי יותר ויותר.

יחד עם זאת, אינני עובד על משהו חיצוני, אלא על מה שקיים אצלי בפנים. אני מושך אליי את כוחות השינוי, ואינני משקיע את הכוחות שלי במשהו חיצוני, כמו בעולם שלנו.

מכאן נובעים היחסים ההדדיים שלי עם הסביבה: אינני רוצה לשנות אותה, להשריש בה משהו, לכבוש אותה כפי שאני כובש את הסובבים אותי בעולם הזה, מנהל אותם, משעבד אותם תחת שליטתי ומנצל אותם למטרותיי האישיות. זה ניכר בצורה בולטת במיוחד בקרב הפוליטיקאים.

אך ברוחניות זה להיפך: בשקט, לרוב אפילו ללא דיבורים מיוחדים, אני עובד בסביבת החברים. ואם כל החברים נבחרו על ידי הכוח העליון כדי להשיג את העולם הרוחני, אז אני מרכין את ראשי ומתכופף בפניהם, וכך אני סופג את כוחותיהם. הכוחות הללו מצטברים בתוכי, מצטרפים לנקודה שבלב שלי, ואני משתנה.

אם כך, הקריטריון שלי להתקדמות הוא לא הכיבושים החיצוניים, אלא השינויים הפנימיים, שמתגלים בתכונות וההרגשות החדשות, בהבנה החדשה ביחס ללימוד ולדברים שעליהם מדברת חכמת הקבלה.

אין זה פשוט לשנות כיוון ולעבור לגישה שתואמת לעולם הרוחני. לוקח הרבה מאוד זמן עד שהאדם מתייאש, עד שהוא מגלה שאין מוצא אחר, עד שהוא מבין שעליו לפעול אחרת, עד שהוא מתחיל לשמוע וליישם את מה ששמע, עד שהוא בונה את הכול בסדר הנכון ומעמיד את עצמו תחת השפעת הסביבה.

למעשה, זהו הדבר החשוב ביותר. מי שעשה את הצעדים האלה ובנה את היחס הנכון כלפי הקבוצה, הוא זה שעבר את השלב הראשון, השלב המסוכן ביותר של הדרך, ולא נפל טרף לשיניו של האגו שלו.

חשוב מאוד להציב את עצמך בצורה נכונה בפני הקבוצה. הרב"ש מדגיש זאת במיוחד במאמריו. ניתן אפילו לומר שהצעדים הבאים באים ביתר קלות. הרי כבר קיימת אצלי הגישה הנכונה, המיקוד הנכון. אני מבין שהאור הוא הראשון, שרק הוא פועל במציאות, ואני צריכים לתת לו הזדמנות כזאת, ולא להפריע עם האגואיזם שלי, כאילו שיש לי את הכוחות וההבנה כדי לבצע משהו בעצמי. להיפך, אני רק צריך, בצורה טבעית, להרכין את הראש בפני הסביבה. ואז אקבל את הכוחות לשינויים ולתיקונים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 28.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ניסיונות ראשונים
רגע החולשה של הכובש המהולל
הוראות השימוש של האגואיזם: אל תשתמש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest