השלבים בדרך

כשאנחנו מתקדמים בדרך הרוחנית, אנחנו מרגישים כל מיני לחצים, עוברים כל מיני שינויים. לכן התהליך הזה נקרא "עוּבָּר", מלשון "עוֹבֵר", מפני שאנחנו עוברים באופן קבוע ממצב למצב. המעבר מתבצע באופן הבא: העליון מוריד את האח"פ שלו, התחתון נדבק אליו ועולה למדרגה גבוהה יותר, שם הוא עובר מהאח"פ שלו לגלגלתא ועיניים, לכלים דהשפעה שלו, כדי להיאחז באח"פ של העליון החדש. וכך הוא מטפס במדרגות הרוחניות, כשבכל פעם הוא נאחז עם ה"ראש" שלו ב"רגליים" של העליון.

יחד עם זאת, התחתון חייב לבטל את הדעת שלו ולקבל את הדעת של העליון, באותה המידה שהוא מסוגל לתפוס. רק כך הוא יכול להתעלות רוחנית. העליון הוא הקבוצה, המורה, המחברים של ספרי הקבלה, כל זה ביחד.

גדילה רוחנית היא תמיד ביטול של המדרגה שלי והעדפת המדרגה של העליון, מפני שהיא גדולה. במה היא גדולה? – אינני יודע בשלב זה. עם תכונותיי הנוכחיות, אינני יכול לקבוע את זה. אולם קיבלתי מהסביבה את היכולת להעריך את המדרגה הזאת. הרי עם השׂכל והדעת שלי אינני מסוגל לעלות אפילו מילימטר! ולכן אני חייב לבטל אותם.

שאלה: אך אם אינני יכול להשתמש בשׂכל שלי, כיצד אעשה בירורים?

תשובתי: בעזרת האור העליון. אם אתה מברר משהו באמצעות השכל שלך, אתה בהמה. כלומר, אינך גָדֵל לקראת המדרגה הבאה שלך. אין כאן שום דבר משפיל, זה רק מראה מי שולט בך בעבודתך.

אם אתה מבטל את השכל שלך ומשתמש בראש של העליון, זה אומר שאתה מתפתח ממצב למצב. ואז אתה כבר נקרא "אדם", מפני שאתה משתוקק להיות דומה לבורא.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 31.12.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest