דף הבית / אהבה / השיעור הוירטואלי – 26.06.2011

השיעור הוירטואלי – 26.06.2011

תקציר השיעור:

בדרך אל האהבה

האגואיזם של האנושות התפתח במשך אלפי שנים, אך האנשים לא הבינו את מהות טבעם. כיום אנליסטים של מדינות שונות מגיעים בהדרגה למסקנה על כך שדווקא האגואיזם מהווה את הסיבה לכל המשברים, ושהתהליכים העכשווים, כנראה מסמנים את העלייה לדרגת התפתחות חדשה. מומחים מתחילים להבין שהיום אנחנו צריכים לתקן את הטבע האנושי, לבנות מחדש את החברה, לשנות את קונספט הקשר ההדדי בין בני אדם, מדינות ועמים. אולם הם אינם יודעים כיצד לעשות זאת.

אגואיזם זהו הטבע שלנו ואנחנו אפילו לא משערים שקיימת תכונה אחרת שמושתתת על השפעה מוחלטת ועל קשר צמוד בינינו. רק אם מקיימים את התנאים האלה ניתן להגיע למטרה משותפת, להרגשת חיים משותפת בתוך גוף אחד גדול, ולגלות את המימד הבא. לכך קוראת חכמת הקבלה, כשהיא מציעה בתור כלי לתיקון האגו את האור העליון, את כוח ההשפעה שטמון בטבע.

תפקידנו הוא להזמין על עצמנו את השפעת אור התיקון. על מנת להתקדם, עלינו לתאר את אותו המצב אליו אנחנו צריכים להיכנס, מצב האחדות והאהבה המוחלטת. אהבה, היא היכולת לקלוט את רגשותיהם ורצונותיהם של האנשים האחרים באופן חזק וחד יותר מאשר את שלך. בשביל זה צריך לצמצם את רצונותיך, לבטל אותם. כל עוד אנחנו שקועים בהרגשת הצרכים של עצמנו, אנחנו לא מסוגלים להרגיש את האחרים. הרי אנחנו תופסים אותם רק כאמצעי למילוי עצמי והשגת רווח אישי.

כשאנחנו לומדים בקבוצה, מפתחים את הרצון להרגיש את הזולת, מנסים להתאחד, אנחנו רוכשים בהדרגה אי אכפתיות לעצמנו ובכך משיגים עצמאות מהאגו. זהו שלב בו אנחנו כבר לא רוצים דבר מהאחרים, אך בינתיים עוד לא מסוגלים להשפיע להם – זוהי דרגת צדיק בלתי גמור. במידת ההתקדמות הרוחנית אנחנו מתחילים להרגיש את רצונות הזולת ומשתוקקים לקלוט אותם בתוכנו, כאם המרגישה את רצונות הילד שלה. שלב זה, הוא הצעד הראשון אל השגת האהבה. המצב הבא, תפיסת התכונות של האחרים כגבוהות יותר משל עצמך מאפשר לך למלא את הרצונות של האחרים. הפעולה הזאת היא ביטוי האהבה.

הרגשת הרצונות של כל העולם כרצון אחד והמילויים שמגיעים לאחר מכן משווים אותנו עם בורא. בכך טמונה המשמעות של הכלל העיקרי של הבריאה, מאהבת הזולת לאהבת הבורא. בהיותנו מבצעים את פעולת ההשפעה אנחנו הופכים להיות נצחיים ושלמים כמו הבורא.

הישעור הוירטואלי, 26.06.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest