דף הבית / המשבר ופתרונו / השיעורים של הסעודות המשותפות

השיעורים של הסעודות המשותפות

עכשיו מתחילים משברים ממושכים, לאנשים קשה מאוד להחזיק מעמד מבחינה כלכלית בחיי היומיום, צריך להחזיק מעמד חודש שלם כדי להאכיל את עצמך, לשרת וליצור את כל התנאים הדרושים עבור הילדים, המשפחה, עבור בני המשפחה המבוגרים. במקרה כזה היה נפלא, אם היינו עורכים סעודות חברים גדולות.

החברה שלנו קונה עכשיו בניין חדש ואנחנו מתכוננים לעבור לשם. אני חולם ששם, מהבוקר ועד הערב, יעבוד המטבח. וכל חברי החברה שלנו יוכלו לבוא לשם לאכול ארוחות בוקר, צהריים וערב. זה מאוד נוח ויעלה פי חמישה, פי עשרה יותר זול מאשר בבית. והעיקר, שזה מלכד, מחבר את האנשים ומוביל אותם להבנה, שחיבור הוא יעיל בכל המקרים שבחיים.

אני חושב, שהמשבר הנוכחי בעל כורחנו "ילחץ" עלינו עד לצורך של קיום תנאים כאלה. וזה טוב, מפני שהאדם, הייצור האגואיסטי הקטן, יתחיל להבין שהטבע מראה לו מכל הכיוונים, כיצד לפעול בצורה הטובה ביותר, בדיוק כמו לבעלי חיים שכל הזמן מסתגלים לטבע, בכך שרוצים לשמור ולהחזיק את עצמם בצורה האופטימאלית ביותר.

בהתאם לאופי של האדם זה יכול להיות קרוב אליו או לא. אבל העניין הוא, שהחינוך האינטגרלי צריך להביא את האדם לכך בדרך טבעית.

אני מטבעי זאב בודד. יש לי חדר משלי, שממנו הייתי יכול לא לצאת ולחיות בו את כל החיים שלי. אבל, בכך שהכרתי בחשיבות הסעודות, אני הרגשתי שהן תורמות לי מבחינה רוחנית, באיזה אופן אני בזה גדל, איך בתקשורת עם האחרים אני לומד מהם.

כי בזמן הישיבה בסעודה עם התלמידים שלי, אני לומד מהם על אינטגרליות. אני לא הרגשתי אותה אף פעם ובשום מקום, בשל העובדה שתפסתי את המרחב הרוחני באופן שונה. וכאן אני רואה ומרגיש את זה דרכם. זה בשבילי גילוי מאוד מעניין.

זהו תִרגול של מצב חדש, של מימד הבא, כאשר האדם דרך תקשורת ישירה מתחיל ליצור בתוכו יסודות תפיסה חדשים לגמרי ומביט על העולם במבט גלובלי, כולל, אחר לחלוטין. הוא מתרגל לשייך את עצמו לחברה, ואחר כך מתחיל כך באופן טבעי לשייך את עצמו לאנושות, לעולם ולכל הטבע.

מתוך שיחה מס' 1 עם ואלריה חצ'טוריאן, 28.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הרווח מהתקשורת האינטגרלית
כמו בחצר באודסה
העלאת הרגישות האינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest