דף הבית / המשבר ופתרונו / השינוי בין שני העולמות

השינוי בין שני העולמות

שאלה: איך עובדים עם כל אותן ההתרשמויות, שמשאירה בנו עבודת ההפצה של שיטת החינוך האינטגרלי?

תשובתי: ההפצה מעוררת בנו את הנחיצות לטפל ולדאוג לעולם. והטיפול והדאגה לעולם הם בכך, שאנחנו קודם כל מקבלים ממנו את החסרונות, הסבל, הייסורים של בני האדם, ומעבדים אותם לחיבור בקבוצה.

כי ברור לנו, שלתקן ולהמתיק את כל הייסורים הללו אפשר רק על ידי המאור המחזיר למוטב על ידי החיבור. לכל הרע שבעולם ישנה סיבה אחת ויחידה שהיא, ניתוק בין הנשמות. ואנחנו צריכים להשתדל לחברן. וזו כל העבודה שלנו, להביא אותן לחיבור. אנחנו מזמינים את המאור המחזיר למוטב, כדי שהוא ישפיע גם עליהם, אפילו שזה בצורה קצת יותר נסתרת.

ואז, על ידי החיבור שלהם במסגרות של השיטה האינטגרלית, הם ירגישו שבחיבור והליכוד הזה מסתתר איזה כוח מיוחד, חום, ביטחון, הרגשה נעימה, שהכול מסתדר. בעל הסולם כותב על זה במאמר "גילוי והסתר של הבורא". אם אנחנו מביאים את המאור הזה לקבוצת אנשים חיצונית, שמחפשים פתרון לבעיות שלהם, אם אנחנו עושים ביניהם עבודה נכונה, אז אנחנו הופכים להיות לצינור קשר.

אז האור, שאותו אנחנו רוצים לקבל עבורם, מתגלה בינינו ומחבר אותנו בפועל ואחר כך הוא עובר דרכנו הלאה ומורגש אצלם כמאור המחמם, מאור המתקן, מאור שמתחיל לסדר להם את החיים. הם מרגישים את עצמם יותר מאושרים, יותר חזקים, יותר עשירים. עוד אתמול החברים שלהם חיו כמעט ברעב, ללא מקום מגורים, ואילו היום פתאום מתברר, שהחיים שלהם מלאים בכל טוב.

אנחנו עדיין לא מבינים אילו שינויים מבצע האור, בזה שהוא נשפך עלינו. הוא משנה הכול. ואנחנו נראה איך העולם משתנה. זוהי דרגה אחרת לגמרי שעדיין לא היינו בה, זה שינוי בין שני העולמות. אנחנו נראה, נרגיש וניכלל בשינויים איכותיים ומהותיים שבכל העולם. ושום דבר אחר לא יכול לעזור לנו לתקן את העולם, לשנות את המצבים והיחסים הנוכחיים הנוראיים בין בני האדם. רק השפעת הכוח העליון, השפעת האור העליון תביא להם שינויים אמיתיים. רק אנחנו מסוגלים להזמין את האור.

כל שאר האמצעים הם חסרי תועלת. אפשר בלי סוף לפנות לממשלה, לשׂרים, למי שרק רוצים, שום דבר לא יעזור. האחוזים, המיסים, ההטבות, כמה שלא תילחם בהם, המצב רק ילך ויתדרדר ויהיה רע יותר. אפילו שכולם ירצו לעשות אותו טוב יותר, יהיה רק יותר רע.

אני חוזר שוב: התיקון הוא רק דרכנו ועל ידי המאור המחזיר למוטב, שישנה את תמונת העולם גם בקרב האחרים. זהו גורם מאוד מכריע וחמור, שרק את עצמנו אנחנו צריכים לראות כאמצעי לתיקון, ולא לתלות את זה באף אחד. וכדי לעורר את האנשים, לקרב אותם להבנה נכונה, צריך להשתמש במערכות של העולם שלנו.

אבל התיקון עצמו תלוי אך ורק בחיבור שלנו, שיביא לעולם את המאור המחזיר למוטב. אין שום אופציות אחרות.

מתוך שיעור בנושא "שאלות על הכנס האמריקאי", 15.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
באהבה ובדאגה
יחד בקרוסלה אחת
מיליון דולר או האור העליון?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest