דף הבית / כלכלה / כסף / השיטות הישנות לא יעזרו לארה"ב לפתור את הבעיות הכלכליות החדשות

השיטות הישנות לא יעזרו לארה"ב לפתור את הבעיות הכלכליות החדשות

דעתו של אולג פודימניקוב, מנהל מערך ההשקעות של "לנטה בנק": "האמריקאים מתעקשים להמשיך לפתור את הבעיות חדשות בעזרת האמצעים הישנים: הגדלת ההוצאות על התשתיות והפעולות בשוק הפתוח. האופציה הראשונה עזרה לרוזוולט להוציא את ארה"ב מהשפל הגדול, בעוד השנייה הייתה יכולה למנוע אותו כליל. האם האמצעים הנ"ל יכולים לעזור הפעם?

הגלובליזציה גרמה לשינוים מהותיים במבנה הכלכלי של ארה"ב. מתחילת שנת 2008 יותר מדי אנשים פרטיים וארגונים הפסידו יותר מדי כסף. יש במדינה ציפיות שליליות לטווח הקצר והבינוני וחסרה התקווה שהשלטון יכול להתגבר על זה. לכן האנשים משתמשים בכספים שהם מרוויחים כדי לכסות את ההפסדים או למטרות חיסכון. הנטייה לחיסכון הולכת וגוברת, והיא עומדת בניגוד לציפיותיה של המדינה. בהתאם לכך, הרווחים מההשקעות בכלכלה הם נמוכים".

התייחסותי: הדבר היחיד שיכול לעזור לאמריקה: לא להפעיל כוח נגד אף אדם בעולם, לא לגלגל את הבעיות שלה על אחרים, לא לאיים על אף אחד, לא להפעיל לחץ על האיחוד האירופי ולא להתסיס את המזרח התיכון. ושינוי היחסים שלה כנגד ישראל יפתח בפניה בעיות שמהן היא כבר לא תוכל לצאת. צריך להסתכל שני צעדים קדימה. לא צריך ללכת נגד הטבע, אלא צריך ללמוד את מגמת ההתפתחות שלו ולפעול לפיה! האנושות מתקרבת לקו הסיום, לתכלית הבריאה.

ידיעות קודמות בנושא:
הפדרל ריזרב: הכלכלה האמריקאית עדיין בשפל
אין תקומה לאחר המשבר של 2008
ארהʺב ממשיכה לחוות משבר כלכלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest