דף הבית / המשבר ופתרונו / השיטה האינטגרלית: הווה ועתיד

השיטה האינטגרלית: הווה ועתיד

מתוך שיעור הכנה לכנס בקרסנויארסק.

נכון להיום, רבים כבר רוצים לשמוע על שיטת החינוך האינטגרלי. ממש בשנה-שנתיים האחרונות המון אנשים מוכנים להקשיב, מפני שהם מבינים שהם כמו ילדים אבודים. ילד קטן שהלך לאיבוד עומד ובוכה ואינו יודע מה לעשות – כך הם רואים את עצמם בצורה די ברורה.

לכן, עלינו ללמוד את שיטת שיתוף הפעולה האינטגרלית, להבין מהי, כיצד אפשר לממש אותה ולהשתדל לממש אותה בינינו עד כמה שאפשר. אין בינינו קשרים כלכליים, תרבותיים, פוליטיים ואחרים, אלא קיים קשר אנושי פשוט. וזה כבר פותח לפנינו את הדרך.

ובנוסף לכך, כפי שאתם יודעים, אנחנו משתדלים להיכנס לתוך גופים וארגונים שונים: בתי ספר, מוסדות חינוך שונים, מפעלים, מוסדות להשכלה גבוהה, אוניברסיטאות, וכולי, במקומות שבהם מורגש הצורך בכך. משום שגם שם מתגלה המשבר ביחסים בין האנשים המבוגרים וגם בין הילדים. כבר מזמן רואים עד כמה הבעיה גדולה. לדוגמה, מתפרק מוסד הנישואין, הולך וגדל מספר הגירושין, וכן מספרם של האנשים הרווקים, וכן הלאה.

אנחנו כבר לא יכולים להחדיר בהדרגה פה ושם את השיטה האינטגרלית. יתרה מזאת, מסתבר שהשיטה שלנו מקבלת חיות ממש החל מהשיעור הראשון, מההדגמה הראשונה. האנשים מתחילים מייד להבין שיש בזה כוח מיוחד כלשהו, אפילו "פלא" מיוחד. זה גלוי עד כדי כך שהם רואים שכאן אפשר להשיג שינויים נפלאים ממש.

אנחנו רואים זאת בעיקר בחלק האירופאי של קבוצות רוסיה, רואים זאת חלקית גם בארצות הברית וגם בישראל. אבל, כמובן שזה לא מספיק. עלינו להתרחב, להשתדל להמשיך ליישם את השיטה האינטגרלית בכל מקום אפשרי. בהדרגה אנחנו נלמד בעצמנו ונוכל להראות לאחרים שבעזרתה אפשר להציל אזורים, מדינות, ואת העולם כולו מהמשבר הקשה.

את זה אנחנו חיים היום, משתדלים מאוד לזרז את קצב התפתחותנו בחינוך ובלימוד האינטגרלי, לצרף לפעולה הזאת אזורים, מדינות ואפילו ציביליזציות שונות, כגון מערב אירופה, מזרח אירופה ואסיה. בכל אחת מהן יש בעיות משלהן. מצד אחד, מערב אירופה זה האזור ה"כבד" ביותר, ונכון להיום, קשה מאוד לדבר איתם. באמריקה קצת יותר קל, כי האמריקאים מכבדים חידושים, הצעות עסקיות, קואוצ'ינג (אימון אישי) למינהו, טרנינגים. הם מאוד נהנים לעסוק בזה ויתכן ששם יהיה יותר קל.

גם ברוסיה רגילים לחידושים שונים, ובאופן כללי הם מוכנים לזה. כאן יותר פשוט, על אף שגם כאן האגו מאוד מפותח. אבל יתכן שדווקא בזכות האגו הגבוה שמתגלה יותר מהר, יהיה לנו יותר קל לפנות לאנשים. מפני שגם מנהלי המפעלים רואים שהיחסים בין העובדים מורידים את הסְפק העבודה עד למינימום. וגם כאן בצד האירופאי יש בעיות חברתיות רבות.

ובכלל, נדמה לי שהאווירה כאן מעט שונה. האזור הזה של קרסנויארסק ושל סיביר בכלל, אזור רוסיה מעבר להרי אורָל, הוא שונה, פחות אגואיסטי. הוא שונה מהחלק המערבי של רוסיה, ובמיוחד ממערב אירופה ומאמריקה. הטבע פועל כאן אחרת, ולכן, יתכן שכאן, מצד אחד, האנשים עדיין לא מרגישים את עצמם מאוד אגואיסטיים כדי לגלות שהאגו שלהם אשם בכל, ומצד שני, יתכן שהם נמשכים יותר לחיבור ביניהם וזה מקל מעט על המשימה.

בכל מקרה, לא משנה כיצד כל זה יתגלה, אלא חשוב שהאזור הזה, לפי איך שנראה לי, מוצלח מאוד למימוש שיטת הלימוד והחינוך האינטגרלי. יש כאן אווירה שונה, יחסים שונים בין האנשים, הם נראים לי יותר בוטחים אחד בשני ויותר רגועים. ולכן, אם כולנו ביחד נתחבר למרות המרחקים העצומים, אז אנחנו נצליח.

אבל קודם כל עלינו לעבור קורס מועיל ללימוד ולחינוך האינטגרלי ואחר כך להעביר שיעורים בצורות שונות, סדנאות במפעלים, בבתי ספר ובמוסדות שונים אחרים. לכן, נחוצה עבודה רצינית של כל האזור.

בעיקרון, אנחנו החלוצים. עלינו לפתח את השיטה הזאת כדי לממשה באנושות המודרנית. אתם יודעים מה כתבו בעל הסולם והרב"ש. וכל היתר אנחנו פיתחנו במשך העשור האחרון ובמיוחד במשך כמה שנים האחרונות. אפשר לשכתב את חכמת הקבלה בצורה יותר ויותר ברורה. אפשר לכתוב על היחסים בינינו, על היישום של חכמת הקבלה ביחסים בינינו בכל המובנים. זה לא קיים ולא נכתב עד כה בשום מקום. אני פשוט מכיר את שיטת המורים שלי ולכן אני ממשיך לפתח אותה. בעיקרון, אני לא מוסיף שום דבר חדש. מה שנראה חדש, הוא בעצם היישום של הרעיונות שלהם על האנושות נכון להיום.

לכן, אנחנו נצטרך לפתח ביחד את השיטה הזאת בהתאם לאזור שלכם.

מתוך שיחה לפני הכנס בקרסנויארסק, 12.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תכנית הבריאה ומימושה
חינוך אינטגרלי לעולם
ההבנה של השיטה האינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest