דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השגה של מחשבת הבריאה זו הרפתקה מדהימה

השגה של מחשבת הבריאה זו הרפתקה מדהימה

שאלה: לשם מה הבורא המושלם ברא במחשבתו מקום לאגדות סבוכות של פשוטי העם, אם זה לא היה במחשבת הבריאה, זה גם לא היה בעולם שלנו?

תשובתי: מלכתחילה הבורא ברא את האור שמכיל בתוכו את כל מה שעוצב על ידו ונמצא תחתיו. כל מדרגה עליונה כוללת בתוכה את כל המדרגות התחתונות, לכן האור העליון כולל בתוכו את כל תוכנית הבריאה, את המטרה שלה, את שיטת היישום ואת המצב הסופי שלה.

כל מה שנמצא בבריאה, קיים בתוך האור, רק ברישום מקורי מדויק מאוד. בדיוק כמו שבגֵן של האדם קיים כל העבר, ההווה והעתיד שלו. אם היינו לוקחים את הגנים של כל בני האדם ומחברים נכון ביניהם, היינו יודעים הכול על האנושות. אותו הדבר גם לגבי האור העליון, יש בו הכול.

שאלה: כלומר זהו תסריט סופי שבתוכו כלולים כל ה"פעולות השטותיות" שלנו?

תשובתי: כן. עכשיו הכול מתגלה לנו, אנחנו כביכול נמצאים בשלב כלשהו בדרך (כדי לתת לנו אשליה של בחירה חופשית), ועלינו כביכול להגיע בעצמנו למטרה הזו. אבל כאשר אתה הולך נוצרת לך דרך משלך, מפני שניתנים לך "מכשולים" שאותם אתה כביכול מנצח ובאופן כזה רוכש הרגשה חדשה, מתחיל להבין את הבורא, מצדיק אותו, מזדהה איתו, וזה כבר שווה משהו.

כתוצאה ממעבר הדרך הזו אנחנו מקבלים הכרה והבנה של מי שברא אותנו, מה הוא עשה עבורנו ומרגישים הודיה עצומה על כך. אבל כמובן שהכול נקבע מראש, הכול קיים מראש כבר במצבו הסופי. אבל בכך שאנו מגלים זאת, אנחנו תופסים הכול כהרפתקה גדולה. לרוב, גם כאשר אנחנו רואים סרט כלשהו פעם נוספת וכבר יודעים את הסוף ואת מצבי הביניים, אנחנו בכל זאת נהנים. מה גם שבפעם השנייה התענוג גדול יותר, מאשר בפעם הראשונה.

מתוך שיעור וירטואלי, 10.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest