דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השבריריות הבלתי נסבלת של הבריאה

השבריריות הבלתי נסבלת של הבריאה

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם": "… ראשית צריך כל אחד להבין היטב, ולהסביר לסביבה שלו, אשר שלום החברה, שהיא שלום המדינה ושלום העולם – תלויים זה בזה לגמרי, כי כל עוד שחוקי החברה אינם משביעים רצון לכל יחיד ויחיד שבמדינה, ומשאירים מיעוט בלתי מרוצה, מהנהגת המדינה, הרי המיעוט הזה חותר תחת הנהגת המדינה ומבקש להפילה."

היום, לא כפי שהיה פעם, כתוצאה מהליברליות, מרוץ החימוש והמבנה החברתי המיוחד, אפילו קבוצה קטנה של אנשים מסוגלת לערער את יסודותיה של מדינה שלמה. העולם שברירי, כפי שלא היה מעולם, כל עיוות, כל פגם, כל חוסר הסכמה הקטן ביותר, הפעוט ביותר, הופך עם הזמן לבעיה גדולה שעלולה להרוס בנין שלם. הטכנולוגיות, אמצעי ההשמדה הרחיקו לכת, הפוליטיקה שקועה בצביעות והמבנה החברתי פגיע מאוד.

אותו הדבר קורה גם בתוך המשפחה. חילוקי דעות קטנים ביותר מסוגלים להרחיק ולנתק את בני המשפחה זה מזה. האינטרנט מציג לפנינו אפשרויות בלתי מוגבלות. מספר "פרחחים" יכולים לשבת מול המסכים ויכולים להרוויח מיליונים "וירטואליים" ויכולים גם לערער את יציבותם של החברות, הבנקים, המדינות וכל דבר אחר שהם רוצים.

מסתבר, שבימינו קומץ של אנשים עלול לגרום נזק משמעותי למעצמה שלמה. יותר מזה, ככל שהמעצמה יותר מפותחת היא יותר חסרת אונים ויותר רגישה למכות נקודתיות מצד קבוצות בודדות.

העולם הפך להיות מאוד רגיש לחיכוכים ולשינויים הקלים ביותר. המתח בין חלקיו רק ילך ויגדל עד שיביא אותנו להבנה, שעלינו למצוא בסיס משותף כלשהו לכולם, אם נרצה זאת או לא, מכנה משותף נקי מכל מחלוקות, שלם ואחיד. זה נראה כמשהו בלתי מציאותי לחלוטין, ובכל זאת חוק החיבור הגלובלי, השלם, החיבור האינטגרלי מתגלה מולנו יותר ויותר.

לכן העולם זקוק לשלום שלם, כללי. הוא לא יוכל להתקיים מחולק למפלגות, למגזרים, לקבוצות כוח, לא יוכל להמשיך להתבלבל בפירוד של עצמו. מה שלא יהיה, אנחנו כבר רואים שהטבע דוחף אותנו לאחדות. אם משהו לא מאוחד, אין לו זכות קיום.

מתוך שיעור על פי המאמר "השלום בעולם", 17.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עצמאות בעולם הגלובלי
הצורך הדחוף
בעיות של תקופת המעבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest