דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השבירה היא חלק מהתיקון!

השבירה היא חלק מהתיקון!

מיכאל לייטמן

קיבלתי מכתב מאדם המתלונן שאינו מבין דבר בשיעורים על "תלמוד עשר הספירות" ומתקומם מדוע פתאום "קפצנו" לאמצע, לחלק ז', ומדוע לומדים על שבירת הכלים (כפי שזה נהוג אצל המקובלים לפני ט' באב, יום חורבן בית המקדש), במקום שנדבר על התיקון. ובכלל הוא שמע, שתע"ס מיועד לאנשים שכבר נמצאים בהשׂגה רוחנית ושטקסטים כאלה המקובלים כתבו רק זה לזה.

האמת היא שבעל הסולם אומר בהקדמה לתלמוד עשר הספירות, סעיף קנ"ד, שמקובלים כותבים את הטקסטים האלה עבור מי שנמצא בהשׂגה רוחנית ומבין מה שכתוב בהם. הרי אחרת לא תבין אף מילה, אם אינך מרגיש אותו בתוכך, כפעולה בתוכך. להבין ניתן רק על ידי הלב, על ידי הרצון שבו כל זה מתרחש. ואם באדם עדיין אין רצון כזה, המסוגל לבצע פעולות כאלה של השפעה, מובן מאליו שהוא אינו מבין אף מילה מהכתוב.

אך בעל הסולם כתב את תע"ס, כדי שהוא יפעל כתרופה, שאנחנו יכולים להשיג את המצב שבו נרגיש את כל זה בתוכנו, כאשר "נשמת האדם תלמדנו". לא ניתן ללמוד על העולם הרוחני באופן תיאורטי, בעזרת השׂכל. ניתן רק לייעץ כיצד לעלות אליו, ואז התלמיד בעצמו יגלה את העולם העליון, הנשמה שלו תלמד אותו. האדם משיג את המדרגה הזאת, הוא מתחיל להרגיש, להבין על מה מדובר!

אין לימוד ללא הרגשה, הרי האדם חי לפי רגשות, בתוך הרצון. ועלינו ללמוד את מה שמתרחש בתוך הרצון שלנו, כדי שאני ארגיש את זה בתוכי, אני קורא בספר, והוא יסביר לי את מה שאני מרגיש. וכמו כן ילמד כיצד עליי להבחין בתוכי את המוני הגוונים של הרגשות.

חכמת הקבלה זו חכמה להשגת האני עצמי. לכן, טבעי הדבר שהאדם תחילה אינו מבין דבר, השתדל להשׂיג הרגשה! הרי איננו לומדים כדי ללמוד בעל פה או להבין באופן תיאורטי, אלא רק במטרה למשוך אלינו את המאור המחזיר למוטב.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 13.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
כאשר הרוחניות תהיה החיים שלנו
מגשמיות לרוחניות !
ספרי המקובלים – לכולם ועבור כל אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest