דף הבית / כללי / השאלון המהיר – 5.8.2018

השאלון המהיר – 5.8.2018

שאלה: האם יציאה מתוך עצמך זה מצב רגעי, או שזו דרגה שבה מקובל מרגיש כל הזמן מחוץ לעצמו?

תשובתי: יציאה מתוך עצמך יכולה לפעמים להיות רגעית, ולפעמים לחזור על עצמה בדרכים שונות. בהמשך המצב הזה הופך לקבוע וכל הזמן מתפתח.

שאלה: האם כל מה שנובע באופן ישיר מהכוח העליון מורגש כתענוג?

תשובתי: כן, מפני שהכוח העליון זו תכונת ההשפעה והאהבה של הבורא. אם הוא נרכש ומורגש על ידינו כאותה תכונה לפי חוק השתוות הצורה, אז במידה שאנחנו נהנים אנו מרגישים את הבורא ואת הדבקות שלנו בו.

שאלה: איך עליי להתייחס לשאלות ותשובות?

תשובתי: את התשובות עליך לעבד ביחד עם השאלות. אם לא קיבלת תשובה, תשאל שוב. תכין דף שאלות ותענה עליהן, תארגן שאלות ותשובות, תערוך מהן חוברות או ספרים שלמים. זה חשוב מאוד! אני סבור שזה יכול להאיץ מאוד את התפתחותך בדרך.

שאלה: האם ה"אני" האמיתי שלי זו נקודה שחורה בלב המקושרת עם המקור שלה, עם הבורא, ואילו האגו שלי נפרד ממני?

תשובתי: האגו לא שלך. הוא ניתן לנו מלמעלה כדי שנתעלה מעליו ונוכל להתחיל להרגיש את העולם החדש. ה"אני" שלנו זו נקודה קבועה שסביבה אתה בונה את ההשגה החדשה שלך.

שאלה: במה מקובל נבדל מהבורא?

תשובתי: מקובל נבדל מהבורא בכך שהוא בונה מעל האגו את תכונת ההשפעה והאהבה, ואילו בבורא התכונה הזאת קיימת מלכתחילה. אצלנו היא נרכשת ואצלו היא טבעית.

שאלה: האם מוות זה עונש או שכר?

תשובתי: אין דבר כזה מוות. יש מעבר מרצון אגואיסטי לרצון אלטרואיסטי, באמצעות לימוד חכמת הקבלה. אם אדם לא לומד את חכמת הקבלה, אז הרצון האגואיסטי שלו דועך בהדרגה, עד שהופך לאפס, זה נקרא מוות של אדם.

שאלה: אתה כל הזמן אומר שצריך ללמוד, ומזמין אנשים להשתתף בשיעורים, האם אפשר להחליף את הלימוד בעבודה כלשהי?

תשובתי: אי אפשר להחליף את הלימוד בשום דבר, מאחר ובזמן הלימוד יורד עלינו אור עליון.

שאלה: אם כל מה שמוצג לפניי זו אשליה, אז למעשה גם כל העליות והירידות הן חלק מאותה אשלייה, האם כדאי לנסות לצאת מהמבוך הזה?

תשובתי: אל תתחכם! עליות וירידות, אלה מצבים רוחניים. דווקא הם אלה שנשארים גם לאחר הקיום שלך בעולם הזה. זה מה שיש לך, גם העליות וגם הירידות  מתרחשות ביחס לשלבים רוחניים.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 5.8.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest