דף הבית / המשבר ופתרונו / השאלה הבוערת, ופתרונה

השאלה הבוערת, ופתרונה

שאלה: שיטת התיקון של מערכת היחסים בין בני אדם כתרופה לריפוי של כל המחלות, מבטלת את כל הרפואה המודרנית…

תשובה: אבל אנחנו גם לא צריכים אותה. למערכת הרפואית הנוכחית לא איכפת מהאדם, אלא רק מעצמה. בטלוויזיה עובר מידע שמעורר פחד. אף אחד אינו חושב על בני האדם.

מה בעצם הבעיה? האנושות כבר מזמן הגיעה לרמת התפתחות כזאת, שהיא יכולה לספק לעצמה את כל צרכיה באופן מלא. זה התקיים עדיין בשנות ה- 70 של המאה שעברה. אבל הכול נעצר, כי באותו הרגע התעוררה השאלה: "מה הלאה? למה לחיות?".

כדי שהאדם לא יחשוב על זה, הוא צריך ליצור בעיות חדשות, ואז יהיה ברור שאנחנו חיים על מנת לפתור אותן. אחרת, תתעוררנה שאלות כאלה, שגם האליטות וגם השלטונות ירגישו רע.

לפיכך, הכול התחיל להסתובב לכיוון יצירה של כל מיני צרכים מדומים. והנושא של הבריאות הוא בכלל לא מדומה. לכן, כל הרפואה בהדרגה בנתה את עצמה מחדש כך, שבאמצעות תרופות שעוזרות לרפא סימפטום מסוים, באותה עת יוצרות סימפטומים חדשים. הרי אז האנשים יהיו עסוקים בלהשקיע כסף בתרופות, לנסוע למקום כלשהו כדי לקבל טיפול, וכן הלאה.

שאלה: האם התסריט הזה היה ידוע מראש? האם בני האדם בדקו מראש את האפשרות הזאת בצורה מודעת?

תשובה: כמובן. אנו רואים בטלוויזיה פרסומות של דברים ש- 99% מהם מיותרים לחלוטין. ואפילו באותו אחוז אחד שנותר, באופן כללי, אין צורך. אנחנו רק חושבים שאנחנו צריכים את זה. הרי, אנחנו התרגלנו לפרסום, אנחנו ניזונים ממנו, ורעיונותיו כבר הפכו אצלנו לאיזה צורך גנטי. לכן, אנחנו מחפשים מה עוד אפשר לקנות. אנחנו כבר לא יכולים בלי זה, בדיוק כמו אדם שמכור לסמים ולא יכול להסתדר בלעדיהם. אנחנו רגילים לכך שאנחנו מחויבים לצפות בפרסומות ולהשתמש בהן.

לפני כמה שנים הייתי בבית חולים לאחר תאונה שעברתי, וראיתי איך החולים מתנהגים. אחד מהם כל הזמן דיבר עם הרופאים כמו עם החברים הישנים שלו. כששאלתי אותו מדוע הוא מדבר איתם בצורה כזאת, הוא ענה בגאווה שהוא עבר 12 ניתוחים. הוא כאילו רצה לומר: "ראו! אני לקוח מתמיד שלכם, אני שלכם!", והם בתת מודע התייחסו אליו כאילו הוא אחד מהם – "הוא משלנו!".

כלומר, זה כבר נכנס לשלב שבו הם, מה שנקרא, "מפרנסים" אחד את השני. בדומה לשוטרים וגנבים שלא יכולים להסתדר אחד ללא שני. השוטרים צריכים לפתור פשעים או מזימות. לכן, הם נמצאים בשיתוף פעולה עם המאפיה, כדי שהיא תסגיר להם איזה תיק ותקריב מישהו מאנשיה. השוטרים עוצרים את הקורבן ומציגים זאת כמעשה שנעשה בזכותם. אבל לרוב, המאפיה בעצמה מכוונת אותם.

אותו הדבר כאן. כך מזמן נהוג לפעול בכל העולם, וזה מעניין מאוד לצפות מהצד בעבודה היפה של האגו.

החברה מטילה עלינו את הערכים ו"מאכילה" אותנו בערכים האלה כמו בארוחה עסקית. מלמדים אותנו לאהוב, ללדת, לגדל, לבנות, לחיות במשחקי כוורות, לצרוך תרופות מסוימות, להיות בקשר בסגנון מסוים. הכול מבוסס על איך למלא את היום שלנו בדאגות, בעבודה, במטלות, ולא לאפשר לחשוב על משמעות החיים.

אבל האנושות כבר התפתחה לנקודה, שבה הנושא הופך לחיוני. ועל מנת להבטיח שהוא לא יעסיק אותנו, הרשויות צריכות לשלול מאיתנו את כל הזמן הפנוי עד לרגע האחרון.

העניין הוא, שהשאלה של משמעות החיים היא הגבוהה ביותר. ואם אין לו תשובה, האדם נכנס לדיכאון כזה, שהוא לא יכול לנטרל אותו בשום אופן. הוא לא מרגיש שום הנאה, לא באוכל, לא במין, לא במשפחה, לא בילדים, בשום דבר. לכן לאליטות כדאי לדכא את השאלה הזאת.

אבל הגיע הזמן שבו אנחנו חייבים לגלות את משמעות החיים להמונים. מצד אחד, אנחנו כאילו משחקים בחוד החנית. אבל מצד שני, אנחנו אומרים דברים יפים: בואו נחיה באחדות, בואו נתחיל לאהוב אחד את השני כדי שהכול יהיה טוב.

חכמת הקבלה מחושבת באופן כזה שהיא לא מעוררת תשוקות מהפכניות באף אחד: לא באליטה ולא באדם מן השורה. היא אינה קוראת להם לקרב, אלא היא מציעה לעשות מהפיכה רכה בדרכי שלום. זהו אביב אמיתי, כאשר לאחר קור ממושך, לאחר ריקנות פנימית, מתחילה חזרה הדרגתית לחיים.

שאלה: האם האליטה תהיה מוכנה להסכים לזה?

תשובה: יחד עם ההמונים ישתנו גם נציגי הרשויות, הרי כולנו משתנים. הם יתחילו להבין שקודם כל, המצב האקולוגי אינו מאפשר לנו להישאר באותה הרמה. אנחנו רואים מה שקורה לנו.

הפרת האיזון האקולוגי כרוכה בחוסר איזון גדול מאוד של כל כדור הארץ. אף אחד אינו יודע כמה מיליארדי דולרים הושקעו השנה וממשיכים לזרום לצורך התאוששות כתוצאה מזעזועים סביבתיים בכל העולם.

יחד עם בעיות האקלים והאקולוגיה תופענה בעיות עם התזונה, הרי האדמה מורעלת על ידינו אפילו ברמה של מחשבות ורגשות. אבל כאשר הרשויות עצמן תתחלנה להשתנות, הם יראו שלכל זה יש גבול. ומי שמגביל אותנו, זה הטבע.

הם יבינו שצריך לעבור לתפיסה חדשה לחלוטין. במקום הכסף שאיבד את ערכו, יופיע מטבע חדש, שקשור לתקשורת בין בני אדם.

כסף, זה שיטת התקשרות שמדגישה כמה אתה גדול יותר ואני קטן יותר, וכיצד אנחנו יכולים לספק אחד את השני. בעברית המילה "כסף" באה מהמילה "כיסוי", (מסך), מה שאומר, שאני מכסה את ההבדל בינינו.

במקום היחסים המבוססים על כסף, תגענה שיטות אחרות של התקשרות בין בני אדם. הן תהיינה מבוקשות, מפני שהחברה עצמה תתחיל להשתנות. אם רק הסביבה הייתה משתנה, ואנחנו היינו נשארים אותן בובות, אז השלטונות היו משחקים איתנו לאין שיעור, אך משום שכולם ישתנו, גם התפיסה תשתנה. הרשויות תפעלנה באופן שונה.

אני מאמין שזה יקרה בעתיד הקרוב, ומקווה לראות לפחות את תחילתו של שינוי זה. בשביל זה אני חי.

אנחנו מסייעים להאצת הזמן. הרעיונות שלנו באופן אוטומטי זורמים לחברה, מפני שאנחנו מהווים חלק בלתי נפרד ממנה. לפיכך, אנחנו מאיצים את התפתחותה של אותה האליטה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 18.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
השאלה האסורה
למה אני צריך רופא?
במה "מאכילים" אותנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest