דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השׂפה המיוחדת של התורה

השׂפה המיוחדת של התורה

"ונעדתי שמה לבני ישראל ונקדש בכבדי: וקדשתי את אהל מועד ואת המזבח ואת אהרן ואת בניו אקדש לכהן לי: ושכנתי בתוך בני ישראל והייתי להם לאלהים:

וידעו כי אני יהוה אלהיהם אשר הוצאתי אתם מארץ מצרים לשכני בתוכם אני יהוה אלהיהם." (תורה, ספר "שמות", פרשת "תצוה", פרק כ"ט, פסוקים מ"ג – מ"ו).

האור מתלבש בכלי המתוקן בנוכחות הכוח העליון, הבורא. ואז הרצון המתוקן מתחיל לעבוד, בכך שמשׂביע את כל הבריאה וממלא אותה בשפע על ידי האור העליון של החיים הרוחניים.

שאלה: האם בעיקרון, כל מה שכתוב בתורה אפשר להבין באופן הבא: "תבצע את כל הפעולות האלה, ואני כמו חותם אתגלה לך"?

תשובתי: אם נתפוס את מה שנאמר בתורה פשוטו כמשמעו, אז לפנינו ניצבות כאלה תמונות גסות ועקובות מדם, שלא מובן איך כל האנושות יכולה לתפוס אותן כקדושות ולהשתחוות לפניהן. הרי מתוארת בה עבודה פרימיטיבית של בני אדם פראיים שחיו לפני כמה אלפי שנים.

אבל גם היום אנחנו רואים איך בני האדם הורגים זה את זה ומרגישים בזה איזו הקרבת קורבן. אבל זה נמצא בכזה חוסר הרמוניה עם גדלות, עם השפעה ואהבה, שזה לא קשור בשום צורה עם משהו נעלה ורוחני!

אני מתפלא לא מהתוכן עצמו של התורה, בסופו של דבר, אנשים שכתבו אותה הבינו על מה מדובר, אלא מזה שהאנשים עד היום תופסים אותה בצורה של איזו קדושה, פעולות מיוחדות שנצטוו על ידי הבורא.

איך מה שנאמר בתורה יכול לא לדחוף את האדם לכך, שהוא לפחות ינסה להבין את המהות של מילותיה?! זה לא מסתדר בכלל לא עם השׂכל, לא עם החיים, לא עם שום דבר! ואילו בני האדם חיים בשלווה ומחשיבים את זה לכתב קדוש.

במה הוא קדוש? אם מבינים שמדובר על השפעה ואהבה, על הקשר בינינו, על תיקון האגו, אז זו קדושה. אבל אם תופסים הכול פשוטו כמשמעו, נניח, איך לשׂרוף שור, אז מה כאן קדוש?!

זה נמצא בכזה חוסר הרמוניה עם מה שמתרחש בחומר וברוחניות, שכאן בהכרח צריכות להופיע איזה שהן שאלות! אבל הן אינן. כאילו שהאנושות נמצאת במצב של הִפנוט.

בכל הדתות עד היום נשמרו המנהגים העתיקים של עבודת האלילים שאנשים משייכים להם כל מיני תכונות עליונות. מכוח הבורות וחוסר ההבנה שלהם הם משחקים במשחקים של השתחוות בפניהם, כמו ילדים קטנים, ועל ידי ההשתתפות הקולקטיבית שלהם, הבורות הקולקטיבית תומכים זה בזה.

עבור אלה שכתבו את התורה, אלה היו רק סימנים, כלומר שפה מסוימת שמספרת על תהליך תיקון האדם. והאנשים הבינו מצוין על מה מדובר. לכן צריך לזכור, ש"ואהבת לרעך כמוך" מהווה את המשמעות הכללית של התורה. דווקא זה מה שאופף אותה.

אין שום פעולות אחרות! מזה שאנחנו נשרוף שור או נבנה בית מקדש שום דבר לא ישתנה, אלא אולי יופיעו כל מיני דתות שיהיו עוינות זו כלפי זו, ובאמצעות סיסמאות "קדושות" יהרגו זה את זה, בכך שיפעלו בניגוד לֵמה שכתוב בתורה: "ואהבת לרעך כמוך".

כאשר אני קורא פרשות השבוע של התורה, כואב לי עבור האנושות שאינה יכולה להבין אותן בצורה נכונה ולקבלן בצורתן האמיתית. אבל אני מקווה שבזמן הקרוב כל זה יתבהר ואנשים יבינו שכאן הכוונה היא רק לפעולות רוחניות לתיקון בני האדם.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 26.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מְשלים של מושגים רוחניים
בית מקדש שנבנה בלב
תשתוקק, והכול ייפתח!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest