דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ה"רשימו" החי בתוך האדם

ה"רשימו" החי בתוך האדם

מטרת האדם היא כל הזמן להידבק להנהגה העליונה, לעבודת הבורא עליו. על ידי היחס שלו הבורא מעורר את החומר.

לכן בכל הרמות של הרצון ליהנות: דומם, צומח, חי ומדבר, מתעוררים "רשימות", גנים אינפורמטיביים אשר מפתחים את כל הבריאה ומקדמים אותה לתיקון, למצב הרצוי, למטרה שמוגדרת מקודם – דבקות שלמה של כל הבריאה עם הבורא, עם מקור ההנהגה העליונה.

אולם מהחומר עצמו נדרשת השתתפות נוספת: הוא בעצמו חייב במודע להגיע לדבקות עם בעל הבית. הוא חייב להבין את הפעולות הנעשות עליו, ומתוך הפעולות הללו להשיג את הכוח העליון, את הבורא.

מכל הטבע רק האדם מסוגל לעשות זאת. ובתוך האדם גם קיימות כל ד' המדרגות הללו: דומם, צומח, חי ואדם. למעשה, רק דרגת האדם בתוך האדם היא המקור של התגובה הנכונה לפעולות הבורא.

את כל שאר המדרגות האנושיות, האדם שבאדם חייב להפעיל, לקשור לעצמו, ואז יצטרפו אליו גם דרגות הדומם, הצומח והחי של הטבע. כל חלקי הטבע נכללים באדם, והם עולים ויורדים יחד איתו.

בצורה כזאת עלינו להסתכל על הבריאה. האנשים ששייכים לדרגה ד' שבד', כלומר דרגת האדם שבאדם, מרגישים התעוררות לעלייה. מתגלה בתוכם "רשימו" חי אשר מחייב אותם לממש אותו. האדם מקבל שאיפה פנימית לרוחניות. ואחר כך הוא חייב לברר במדויק מה עליו לעשות כדי לגלות את בעל הבית ולהידבק אליו. הרי, על ידי זה הוא ממלא את רצונו של הבורא וגורם לו נחת רוח.

לכן, כל מה שאנחנו צריכים, זה לברר בכל רגע ורגע שאנחנו נמצאים בשליטה של ההנהגה העליונה ולהידבק להנהגה הזאת.

מתוך ההכנה לשיער, 04.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
1:0 לטובתנו
העיקר הוא בשביל האדם, וההכרחיות היא בשביל הבהמה
כל העולם בתוך רשימו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest