דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרצונות תואמים לאפשרויות

הרצונות תואמים לאפשרויות

"אבל האמת, שאין כאן יותר מחשבון. שהוא לכאורה מסחרי. כלומר, שמעריכים את התענוג או את התועלת העתידים לבא. שיש בהם עדיפות ויתרון, על הצער שהם סובלים מהמכאובים, שהסכימו לקבל עליהם עתה. ורק ענין של נכיון יש כאן שמנכים את הצער והיסורים מתוך התענוג המקווה. ונשאר להם עודף מסוים." (בעל הסולם, "מאמר החירות")

נניח שעלי לעבוד ולחסוך כסף במשך שנה כדי לרכוש מכונית, אבל במשך השנה מחיר המכונית התייקר והיא עולה פי שתיים, באופן טבעי ארגיש ייסורים ולא תענוג. הפער בין הצפוי, לבין מה שמקבלים בפועל הוא שקובע את מידת התענוג.

"הרי שנמשך בהכרח רק התענוג. וכן קורה לפעמים, שמתענים, היות שלא ימצאו בתענוג שהשיגו, שיהוה את העודף המקווה, לעומת היסורים שסבלו. ונמצאים על כן בגרעון, הכל כמנהג הסוחרים."

לעיתים קרובות אנחנו שואפים ומשתוקקים בהתמדה "למשהו", אבל כשאנחנו משיגים אותו אנו חשים אכזבה, מדוע? מפני שאנחנו מעריכים בצורה לא נכונה את המאמצים שעלינו להשקיע כדי להשיג את הרצוי, או שאנחנו מעריכים לא נכון את הרצוי, כשמשיגים אותו. לכן, מחובתנו להתפתח כך שנוכל לתאר לעצמנו בצורה נכונה, כבר היום, את מה שעלינו להשיג וכיצד להגיע למצב שהרצונות שלנו תואמים לאפשרויות שלנו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 17.11.2019

 

One comment

  1. מהו ״טיפוס של עונג״ לפי הקבלה
    והאם מושג זה קשור לנשמה גדולה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest