דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / הרצאה בבית קבלה לעם – אילת, 04.10.11

הרצאה בבית קבלה לעם – אילת, 04.10.11

laitman_2011-03-22_1875-70.jpg

הרצאה פומבית לקהל הרחב נערכה בבית "קבלה לעם" – אילת בנושא "יום כיפור".

ההרצאה נערכת מדי יום שלישי בשעה 19:30 ומשודרת בשידור ישיר בערוץ הטלוויזיה שלנו, ערוץ "קבלה לעם", ערוץ 66 ב-HOT וב-YES, וכמו כן באתר האינטרנט שלנו "קבלה לעם" ומתורגמת סימולטאנית לשפות אנגלית, רוסית, ספרדית, איטלקית, גרמנית.

צפה/האזן להרצאה:

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו

להלן קטעי המקור שעליהם התבססה ההרצאה:

יום הכיפורים

  • מראש השנה ליום הכיפורים.
  • עקרונות להתפתחות האדם, מיום הכיפורים.

קטעים נבחרים מן המקורות:

מראש השנה ליום הכיפורים.

ראש השנה

1. "וענין ראש השנה הוא התחלה חדשה, היינו שהאדם מתחיל לבנות בנין מחדש, וזהו כמו שאמרו חז"ל: "לעולם יראה אדם עצמו כאילו חציו חייב וחציו זכאי. עשה מצוה אחת, אשריו שהכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות. עבר עבירה אחת, אוי לו שהכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף חובה".

הרב"ש, אגרת ל"ד

סליחות

2. "מטרם שהאדם הולך לבקש סליחה, צריך מקודם לתת לעצמו חשבון נפש על עיקר החטא… והאדם צריך לדעת, שעיקר החטא, במה שהאדם פוגם, שמסיבה זו נמשכו כל החטאים, הוא שאין האדם משתדל, שיהיה לו אמונה בקביעות".

הרב"ש, שלבי הסולם, מאמר "הכנה לסליחות מהו"

יום הכיפורים

3. "מדוע אינו מכפר ראש השנה, אלא דווקא יום כיפור. ויש לומר שעל ידי התפלות של ראש השנה, רואים את האמת, איך שיש לאדם עוונות, אז יכול לבקש כפרה על העונוות. לכן יום כיפור הוא אחר ראש השנה".

הרב"ש, דרגות הסולם, מאמר "ענין יום כיפור"

עקרונות להתפתחות האדם, מיום הכיפורים.

על האדם לשוב לשורשו

4. "ישראל, הוא המייגע את עצמו לשוב לשורשו".

בעל הסולם, אגרת י"ז

האדם חי לצורך הכלל

5. "ונמצא, שאין אדם חי לצורך עצמו, אלא לצורך השלשלת כולו, באופן שכל חלק וחלק מהשלשלת, אינו מקבל את אור החיים לתוך עצמו, אלא רק משפיע אור החיים, לכללות השלשלת".

בעל הסולם, מאמר "הקדמה לפנים מאירות ומסבירות", אות כ"ב

התכללות

6. "ועיקר הפלא שבחכמה זו, היא ההתכללות שבה, כלומר, שכל פרטי המציאות הגדולה הולכים על ידה, ומתכללים ומשתלבים ומתיחדים, עד שבאים בדבר אחד – הכל יכול וכללם יחד".

בעל הסולם, מאמר "סוד היחוד"

בחירת הסביבה בכל רגע

7. "וזה דומה לאדם שנתן גרעין באדמה, על מנת שיצמח מזה אילן גדול, אבל תיכף הוציא את הגרעין מהאדמה, אם כן מהו התועלת מהעבודה, ממה שהכניס את הגרעין באדמה. ועוד, שאנו יכולים לומר, לאו דוקא שהוציא גרעין מהאדמה וקלקל אותו, אלא שיכולים לומר, שהוציא אילן עם פירות מבושלים מהאדמה, וקלקלם".

בעל הסולם, שמעתי, מאמר ל"ה "בענין החיות דקדושה"

תפקיד האומה הישראלית

8. "הותקנה ונעשית אומה הישראלית, כמין מעבר, שעל ידיהם יזורמו ניצוצי ההזדככות, לכל מין האנושי שבהעולם כולו.באופן, שניצוצי הזדככות הללו, הולכים ומתרבים יום יום, כדמיון הנותן לאוצר, עד שיתמלאו לשיעור הנרצה, דהיינו עד שיתפתחו ויבואו לידי כך, שיוכלו להבין את הנועם ואת השלוה, השרויים בהגרעין של אהבת זולתו".

בעל הסולם, מאמר "הערבות", אות כ"ד

חנוך לאומי

9. "והתקוה היחידה היא – לסדר לעצמנו חנוך לאומי באופן יסודי מחדש, לגלות ולהלהיב שוב את אהבה הלאומית הטבעית העמומה בנו, לחזור ולהחיות אותם השרירים הלאומיים, שאינם פעילים בנו זה אלפים שנה, בכל מיני אמצעים המתאימים להדבר. אז נדע שיש לנו יסוד טבעי, בטוח להבנות מחדש ולהמשיך קיומינו בתור אומה, מוכשרת לשאת את עצמה ככל אומות העולם".

בעל הסולם, עתון "האמה"

הרצאות קודמות:
הרצאה בבית קבלה לעם – חיפה, 27.09.11
ההרצאה מהכנס "כולנו יחד – מתחילים את השנה בערבות"
הרצאה בבית קבלה לעם – באר שבע, 06.09.11

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest