דף הבית / אקטואליה / הרב לייטמן בטור חדש ל-Ynet – הסוף לאדישות

הרב לייטמן בטור חדש ל-Ynet – הסוף לאדישות

שרשרת הפיגועים בארץ היא צעקה שאמורה להוציא אותנו מהאדישות העמוקה שצללנו לתוכה. אנחנו שקועים בתרדמת זה זמן רב, ועד שלא נתעורר, נמשיך ונראה כאן עוד ועוד קורבנות. הרב לייטמן קורא להתאחד ולהזרים לעולם את כוח הטוב.

לקריאת הכתבה באתר Ynet, לחצו כאן.

בעודנו עסוקים בדיונים סמנטיים על גל טרור, אינתיפאדה שלישית או מלחמה, אנחנו מפספסים את העיקר – יום יום נרצחים כאן צעירים וצעירות, אזרחים תמימים וחפים מפשע שעד לפני רגע חלמו חלומות.

מודים לאל על שגם הפעם זה לא פגע בנו. מוחקים את העדכון שקפץ בנייד, מעבירים תחנה ברדיו, בורחים מהחדשות בכל דרך אפשרית. כי אדם, כמו בעל חיים, מסוגל להתרגל לכל מציאות…

אסור לנו להסכים לשגרת הדמים, אסור לנו להיכנע לאדישות. ההיערכות של כוחות הביטחון היא כיבוי שריפות בלבד, עלינו לפעול גם ברובד עמוק יותר – לקום ולהילחם באויב האמיתי שמקנן בנו – הפירוד בינינו. בכל רגע של פילוג האויב מכרסם בנו. אם נמשיך לברוח הוא עוד עלול להכריע אותנו.

יוצאים מאיזון

הדחף המטורף של המחבלים לרצוח בנו מגיע ממקום עמוק יותר. גם ההאשמות של שרת החוץ השבדית והקולגות שלה באיחוד האירופי, שניסו לקשור בין מרחץ הדמים בצרפת לבין ישראל, מגיעות מאותו מקום – שנאה שיונקת ממקורות שהם הרבה מעבר לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

ספר הזוהר מספר ש"כל בני העולם קשורים ברשת אחת". נכון לעכשיו ברשת הזו זורמים בעיקר רוע ואכזריות שגוררים את העולם לקיצוניות, לשנאה ולחורבן. הצינורות שדרכם אמור לזרום לעולם כוח הטוּב – אחדות, דאגה לזולת והתחשבות הדדית – סתומים משהו. אין כמעט זכר לטוב ברשת הקשר בינינו.

דווקא לנו, האומה הישראלית, יש תפקיד מיוחד בקביעת מאזן הכוחות ברשת הזאת. כשאנחנו עושים מאמצים להתאחד, אנחנו "מזרימים" לעולם את כוחות הטוב, ומאזנים את הכוחות השליליים בעולם.

לעומת זאת, כשגם אצלנו משתלט הפילוג, אנחנו נעשים לחלק מהרוע, ורק מגבירים את עוצמתו בעולם. התוצאה הישירה היא שהשונאים שלנו "מרימים ראש, ורוצים בעיקר להשמיד ולהרוג את ישראל", כפי שנאמר בהקדמה לספר הזוהר.

כרוניקה של חורבן

שנאת ישראל והטרור כלפי יהודים אינם תופעה חדשה. עם ישראל נוסד לפני כ-4,000 שנה על בסיס הערך "ואהבת לרעך כמוך". החידוש העיקרי שהבאנו לאנושות היתה היכולת המופלאה שלנו להתאחד. הערבות ההדדית הזו היא ההצדקה היחידה לקיומו. כאשר שנאת חינם התפרצה בינינו והחריבה כל חלקה טובה, חרב בית המקדש. השנאה הזו קטעה את זרימתו של כוח הטוב מאיתנו אל העולם. אפשר לראות את החוקיות הזו לכל אורך ההיסטוריה – כשכוח הרע מתגבר הוא מביא לחורבן, למלחמות ולשפיכות דמים.

הטרור האיסלאמי בישראל נובע מאותו שורש. כוח אכזר ובלתי מרוסן, שמחלחל אפילו בילדות בנות 14 ו-16, מעביר אותן על דעתן וגורם להן לצאת מבתיהן עם מספריים בידיהן ולחפש קורבן.

כל עוד לא נאחה את הקרע החברתי בינינו, כוח הרע יעורר עוד ועוד שונאים להשמיד אותנו. זה לא מסתיים רק בגבולות ישראל – ככל שאירופה תסבול מכוח הרע היא תפנה כלפינו אצבע מאשימה ותתלה בנו את האחריות להתפשטות האיסלאם הקיצוני. והתוצאות לא יאחרו לבוא…

משפיעים טוב לעולם

מנגנוני הביטחון ימשיכו להגן על אזרחי ישראל ויעשו כל מאמץ כדי למנוע את הפיגוע הבא, אבל זה לא יספיק כדי למנוע את הקורבן הבא. אנחנו חייבים לעורר את אהבת הזולת, את החיבור ואת הערבות ההדדית שהם מרכיבי החוסן שלנו כעם.

אלה המקורות של כוח הטוב, שיתחיל לזרום דרכנו והלאה ויאזן את הטירוף שהעולם כולו שרוי בו. בהתאמה, יחזרו גם השקט, השלווה ותחושת הביטחון לרחובות. כמו שכתב הרב קוק, "אם נחרבנו ונחרב העולם עמנו על ידי שנאת חינם, נשוב להיבנות והעולם עמנו ייבנה, על ידי אהבת חינם".

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest