דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הראש כואב עבור כל הגוף

הראש כואב עבור כל הגוף

thumbs_ozadachili_100_wp.gif

שאלה: אם הכול מגיע מלמעלה, אז לשם מה נותנים לאדם, שכבר בחר בדרך הזאת, יסורים גופניים שמסיחים את דעתו? יוצא, שבמקום לעסוק בלימוד, הוא נאלץ להיאבק עם הקשיים הגשמיים, ולפעמים אפילו על חייו.

תשובתי: אנחנו באמת מקבלים את כל המצבים מלמעלה. כמו שנאמר: "אין לך עשב למטה שאין לו מלאך מלמעלה, שמכה בו ואומר לו גדל". רק בזכות המכות האלה אנחנו גדלים. אתה מתלונן על כך ששולחים מכות, שכאילו מסיחים את דעתנו מהדרך הרוחנית. הסיבה לבלבול הזה ולחוסר ההבנה הוא בכך שאנחנו תופסים הכול מנקודת מבטו של האגואיזם ולא של ההשפעה. אנחנו לא מבינים את כל תוכנית הבריאה! הרי כל אחד סגור בכלי-ברצון הקטנטן שלו וחווה הכול רק בתוכו.

אך למעשה, בהתאם למבנה המערכת, אנחנו כולנו מחוברים יחד. תאר לעצמך, שכל שבע מיליארד הנשמות, תלויות זו בזו! אך זה אומר, שהרגשת העולם שלי, זו תוצאה מההשפעה של כולם על כולם. אני מרגיש את כל מה שמתרחש עם כולם, גם את הרע וגם את הטוב, את כל ההתנהגות של המערכת הכלל עולמית הזאת בזמן ריאלי, באותו הרגע, וזה הופך להיות "החיים שלי".

בכל הבריאה הזאת, כמו בגוף חי אחד ענקי, פועלות מערכות שונות של הספקת חיים ופועלות הדדית זו עם זו. ואני משתייך לאיזה איבר של המערכת הזאת, נניח ל"כבד", שבהתאם למצבו, תפקודו, חשיבותו לגוף, מרגיש את מצבו הכללי: עד כמה הוא רע או טוב. כלומר, עד כמה המערכת הזאת היא חולה או בריאה.

מזה נוצרת ההרגשה שלנו של העולם. ולכן, אל תתפלא, שמסיחים את דעתך. באותה המידה, עד כמה שכל העולם מחולק ומפורד, במידה הזאת גם אתה תהיה מפורד. באותה המידה שכל העולם יתחבר, גם אתה תתחבר, בהתאם לפונקציה שלך במערכת הכללית הזאת. אם אתה משחק תפקיד חשוב באורגניזם, אתה תרגיש את עצמך יותר רע מאחרים. כי הרי כל האחריות היא עליך!

אם אתה משתייך לאיזה חלק לא חשוב של האורגניזם, אז לא תרגיש את עצמך כל כך רע. הכל כאילו יסתובב, כפי שנהוג, וידמה לך כנורמאלי. כי אתה הרי מבוּדָד יחסית מהאיברים הכי רגישים וחשובים של האורגניזם.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 08.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
צנרת בלתי נראית של עזרה הדדית
בעיה משותפת לשבעה מיליארדים
שוויון במשפחה הכללית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest