דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקרבת קורבן, זו התקרבות לבורא

הקרבת קורבן, זו התקרבות לבורא

המהות הראשונית של הבריאה, היא רצון. הרצון בפני עצמו הוא ניטראלי ויכול להיות מכוון לכל כיוון: לעצמו, לאחרים, לא חשוב לאן ואיך. אבל כאשר מצטרפת אליו כוונה אגואיסטית על מנת לקבל לעצמו, אז הוא הופך לאכזרי ורע, מפני שהוא מכוונן לא רק מילוי עצמו אלא גם לנטייה לא לתת לאחרים.

כל הטבע של האדם, הוא יצר רע. כמו שנאמר: "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין". היצר הרע נקרא הרצון שלנו שתמיד הולך עם הכוונה על מנת לקבל לעצמו.

אם אנחנו דוחים את השימוש האגואיסטי של הרצונות, אז הפעולה הרוחנית הזאת נקראת "הקרבת קורבן". במילים אחרות, אנחנו מקריבים את האגו שלנו אבל לא מבטלים אותו, אלא מבטלים את השימוש האגואיסטי של הרצונות.

הקרבת קורבן, זאת היכולת של האדם ממש לחתוך חתיכות מהרצונות שלו מסוג דומם, צומח וחי.

כל הרצונות מתחלקים לארבעה חלקים: דרגות של דומם, צומח, חי ומדבר. לכל חלק יש את סגנון התיקון של האגו שלו לאלטרואיזם, להשפעה.

הכי פשוט, זו העבודה עם הרצונות בדרגת הדומם. בתורה זה מגולם בבניית אוהל המועד (משכן), הכנת כל מיני חפצים מזהב ואבנים יקרות, שימוש במלח בתוך המזון, במים וכל מה שאנחנו משיגים מהאדמה.

לרצונות בדרגת הצומח שייך כל הצומח בטבע: ירק, זרעים, דגנים, וכמו כן מזון שהוכן מהם, למשל לחם שאופים מקמח וכולי.

כל מיני קטגוריות של רצונות בדרגת הצומח שמתוארות בתורה בצורה של ציפורים, דגים וחיות, אלה הם כבר רצונות אגואיסטיים גבוהים שאותם צריך "להרוג" בצורה טקסית, לרענן את הפגרים בצורה מיוחדת.

כל אחד מהרצונות הבהמיים של האדם צריך להיות מעובד באופן מיוחד משלו כדי שאפשר יהיה להעביר אותו משימוש אגואיסטי לשימוש אלטרואיסטי. על זה מדברים החוקים המכונים "כשרות", כלומר מה שמנוקה מהאגו.

הדרגה האחרונה של הרצונות זה הרצונות האנושיים, כאשר אנחנו כבר צריכים לעבוד על עצמנו. הכוונה הגבוהה ביותר נקראת "כוהן", יותר נמוכה נקראת "לוי", עוד יותר נמוכה נקראת "ישראל" (המונים).

להקריב רצון, זה אומר, לשנות את הרצונות מדרגה אגואיסטית לדרגה אלטרואיסטית. מצד שני, זה לא קורבן, כי בעברית המילה "קורבן" מסמלת "התקרבות", כלומר פעולה שמקרבת לבורא.

בעיקרון, כל החוקים והכללים שנקבעו על ידי התורה מדברים רק על תיקון האגו. החלק העיקרי שלהם, הקורבנות, אלה שלבי ההתקרבות של האדם לבורא ותיקון האגו לאלטרואיזם – משנאה כלפי האחרים לאהבה כלפיהם.

כל הפעולות הרוחניות נעשות בתוך האדם בקבוצה, כאשר הוא יחד עם חברים בעלי אותה דעה דן ומברר את האלמנטים של ההתנהגות הפנימית והחיצונית שלו: איך לשתף פעולה בצורה נכונה ביניהם, כיצד הקבוצה משפיעה על כל אחד מחבריה.

באופן כזה, כל אחד בצורה אינדיבידואלית בתוכו, אבל יחד עם הכוח הכללי המשותף של השתוקקות להשפעה ואהבה שמתגלה בין כולם, מגלה בהדרגה כאלה תכונות אלטרואיסטיות שבאמת יכולות להעלות את הקבוצה מעל המישור האגואיסטי. וזה נקרא מעבר מהעולם שלנו לעולם העליון.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 24.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אחווה כוללת
קורבנות שמקרבים אותנו לבורא
הקרבת קורבנות היא התקרבות אל הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest