דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / הקצנה באלימות בקרב ערביי ישראל

הקצנה באלימות בקרב ערביי ישראל

שאלה: לאחרונה אנו עדים להקצנה בהתבטאויות ובמעשים של ערביי ישראל, כשהשיא זה כמובן מעורבות אקטיבית בפיגועים קשים. המזרחן ד"ר מרדכי קידר, מסביר שמדובר בדור צעיר, גאה ושתלטן שמזהה מולו ציבור יהודי מסוכסך, בלי הרגשת ערבות הדדית, השקוע ברדיפה אחרי הנאות החיים. כתוצאה מכך הדור הצעיר הערבי מבין שהיהודים ויתרו על הציונות ועל המדינה, והביטחון העצמי שלהם הולך וגדל. איך אנחנו יכולים לעצור את ההידרדרות הזו?

תשובתי: אם תשאל את הערבים הם יסבירו לך מה לא בסדר בהתנהגות שלנו בינינו. אנחנו מבזבזים את הכוחות שלנו ואין לנו כוח להילחם, אין לנו כוח לייצב את עצמנו נכון, לכן הם לא מפחדים להתקרב ולפגוע בנו.
שאלה: אני אתן דוגמה שממש זעזעה אותי. אבא של מחבל ערבי איים בבית משפט על אבא של החייל שהבן שלו רצח, הוא אמר לו "אנחנו יודעים איפה אתה גר". מאיפה מגיעה התעוזה הזו?
תשובתי: זה נובע מחוסר ערבות הדדית בין היהודים. אתה לא קושר בין היהודים לפי הכלל "ואהבת לרעך כמוך" ולכן יש לערבים כוח ותעוזה. אתה מעביר אליהם את הכוח, כמו שאתה מעביר כסף מחשבון הבנק שלך לחשבון שלהם, כך אתה מעביר להם כוח. במקום להתחבר ולהיות כוח, וכך לקבוע שלום בכל העולם, אתה מעביר את כוחות החיבור שבהם אתה לא משתמש בין היהודים, לחשבון שלהם. זה מסודר כך על ידי ההשגחה העליונה, אנחנו בעצמנו הורסים את המדינה ואת העם שלנו.
הערה: אני בטוח שרק יד קשה יכולה לעזור.
תגובתי: גם אני חשבתי כך פעם, עד שחקרתי את הנושא והבנתי שצריכה להיות יד קשה בינינו. בכוח ההסברה, כדי שאנחנו נבין שהכדור נמצא בידינו. אנחנו חייבים לקבוע בינינו קרבה וחיבור, רק בצורה כזאת כל השונאים שלנו יתרחקו מאיתנו.
הערה: אני רואה שאתה לא מכוון לפתרון ישיר כמו לתקוף אותם.
תגובתי: לא. לתקוף אותם לא יעזור ולא צריך, אנחנו צריכים לקיים שלום בינינו.
שאלה: איך זה ישפיע על הערבים פה בארץ?
תשובתי: הם ירגישו לא שייכים אלינו ולא שייכים למדינה. כשיהיה בינינו חיבור, כוח החיבור ירחיק אותם.

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 30.5.2022

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest