דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / הקערה של פסח עפ"י חכמת הקבלה

הקערה של פסח עפ"י חכמת הקבלה

בחג הפסח נשב אל שולחן החג ונערוך את המאכלים הייחודיים שנקראים "סימני הסדר" בקערה מיוחדת במרכז השולחן. חכמת הקבלה מסבירה לנו שבבסיסם של מנהגי ישראל חבויה משמעות פנימית ועמוקה. למשל, הקערה של פסח וכל הסימנים שבה מסמלים את התנאים שבאמצעותם האדם מגיע לקשר עם הבורא.

הקבלה מלמדת אותנו שהטבע של הבורא הוא אהבה ונתינה, ואילו טבע הנברא הוא קבלה לעצמו. הבורא אמנם ברא את הנברא במטרה להעניק לו את התענוג המושלם, אלא שכדי ליהנות מאותו תענוג הוא הציב לנברא תנאי: הנברא צריך להידמות לבורא, כלומר להיות אוהב ונותן כמוהו.
חכמת הקבלה מתארת בעזרת שפה מיוחדת תכונות וכוחות רוחניים. בשפה מיוחדת זו ספירת הבינה מבטאת את טבעו של הבורא, טבע האהבה והנתינה. לפי אותה שפה קבלית, התענוג שרוצה להעניק הבורא לנברא מתבטא בשישה אופנים, שש ספירות: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד. ספירת המלכות מבטאת את רצונו של הנברא לקבל את התענוג מהבורא.
הקערה של פסח מסמלת את תהליך ההתפתחות שעובר הנברא. לאחר שהנברא מתעלה מעל האגו שלו ורוכש את טבע האהבה והנתינה, הוא כבר כשיר לקבל את התענוג שהבורא רוצה להעניק לו. הפעם הנברא מקבל את התענוג מהבורא מתוך כוונה לגרום הנאה לבורא, ובכך הוא משתווה אליו….

להמשך קריאת הפוסט בפייסבוק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest