דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / הקו האמצעי בבחירות בישראל

הקו האמצעי בבחירות בישראל

שאלה: אחרי מערכת בחירות חמישית, סוף סוף יש הכרעה ברורה בישראל. אבל הצד שהפסיד מרגיש עכשיו שעומדים להרוס לו את המדינה, ויש אפילו כאלו שאומרים שהם רוצים לעזוב את הארץ. מה דעתך על כך?

תשובתי: זה מעניין, אחרי הבחירות תמיד ישנם אנשים שאם התוצאה לא לפי רוחם הם אומרים שהם יעזבו את הארץ. אני חושב שזו שטות. זו המדינה, ואם זו המדינה שלך אז אתה צריך להילחם עליה, אתה צריך להישאר ולהשתדל לשנות אותה.

שאלה: כנראה שהסבלנות שלנו מתקצרת, הפילוג והקיטוב גדלים. איך לא נדרדר למלחמת אחים?

תשובתי: אני לא חושב שזה בכלל הכיוון, אנחנו פשוט צריכים להבין שאף אחד מאיתנו לא צודק, לא השמאל ולא הימין. אנחנו צריכים להנהיג את עצמנו בקו אמצעי, אנחנו צריכים להגיע לממשלה שתהיה ממשלת מרכז.

שאלה: למה שמישהו מהימין או מהשמאל יוותר על הדעה שלו אם הוא חושב שהיא נכונה?

תשובתי: אף אחד לא צריך לוותר על כלום, אתה צריך רק לשבת במקומי, אם יש לאדם דעה הפוכה משלי, בצורה מערכתית לא צריכים לתת לדעות אפשרות להתנגש, שניכם צודקים. מה הלאה? אין פתרון. אז למה שלא נקבע מראש שאין פתרון ואף אחד לא מנצח. זה אומר הרכבת ממשלה משני הצדדים, ימין ושמאל, למרות שהם בניגוד ובמלחמה זה עם זה, עליהם לחשוב איך הם מרכיבים ממשלה שתפעל תמיד על ידי כוחות מנוגדים. אנחנו בישראל לא נוכל לברוח מזה, זה הפתרון היחיד. הקו האמצעי הוא הנכון ביותר, אותו אני מחזיק ומניף.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 20.11.2022

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest