דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקומדיה הטרגית של מערכת העולמות העליונים

הקומדיה הטרגית של מערכת העולמות העליונים

laitman06_zohar_tv_8214_70.jpg

שאלה: אם השלמות מגיעה תמיד מהעליון, והתחתון רק מברר את יחסו אליו, אז מדוע נאמר בספר הזוהר: "כי הכול למעלה נעשה בשלמות, כולו כאחד ובמקום אחד נעשה, או נס או דין, ולא לחצאים, שיהיה חציו נס וחציו דין"?

תשובה: כאשר אתה משחק עם הילד שלך, אתה כל הזמן עוטה על עצמך דמויות שונות, כדי שהוא יזהה בך מצבים ויחסים שונים, זה יעורר אותו להגיב בהתאם ובצורה כזאת לגדול.

אינך יכול להישאר אותו אדם. כל ההתפתחות וההתקדמות נבנית בקליטת התכונות העליונות, שהן אינן נעימות כל כך, אך העליון מחייב אותנו להתפתח דווקא כך, הוא גורם לנו לתחושות לא נעימות. כמו שכותב בעל הסולם במשל על העבד, הבורא מופיע פעם כמרדן, פעם כפושע, פעם כרוצח.

לשם מה קיימת מערכת העולמות? – כדי להיות לנו תמיד כמחנך. מעבר למסננים שלה נמצא האור העליון, הוא טוב ושלם ללא גבולות, אך כאשר אני עובר דרך העולמות, המערכת מחנכת אותי. אני תמיד נמצא כנגד המערכת הזאת וכל פעם אני מקבל ממנה את ההשפעה הטובה ביותר עבורי. היא נותנת דווקא את מה שנחוץ לי עכשיו. אני חייב כל פעם למצוא את התגובה הנכונה כלפיה. אם אני מגיב בצורה נכונה, "כל הכבוד! קבל את ההשפעה הבאה!". כך אנחנו מתקדמים.

נדמה לנו שהבורא כל הזמן משנה את יחסו אלינו, כאילו הוא מראה לנו פעם אחת את צידו הטוב, ופעם אחרת את צידו הרע, כמו מסכה תיאטרלית, צד אחד שלה צוחק והשני בוכה. כך העליון חייב להתייחס אל התחתון כל הזמן, כדי לגדל אותו, כך מערכת העולמות מתנהגת עימנו.

מתוך שיעור הקבלה היומי 07.04.10

ידיעות קודמות בנושא:
כל ימי חיי…
חוקי המשחק המתוחכם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest