דף הבית / קבלה ומדע / הקוונטיזציה של העולם הרוחני

הקוונטיזציה של העולם הרוחני

שאלה: העולם שלנו הוא קוונטי. האם תכונת הקוונטיזציה אופיינית לעולם הרוחני?

תשובתי: העולם הרוחני הוא קוונטי לחלוטין, שם הכול מחולק לחמש דרגות: אפס, אחד, שתיים, שלוש, ארבע. הספירה מתחילה מאפס ולא מאחד. כל 125 המדרגות מדורגות במדויק לעשרה חלקים, וכל אחד מעשרת החלקים, מחולק לעוד עשרה וכולי. בהחלט, קוונטיזציה היא תכונה של העולם העליון.

ההבדל בין כל החלקים הוא רק בכמות שהופכת לאיכות, לא יותר מזה. אם ביצעתי על עצמי עשרת שינויי צורה, אז אני עובר לדרגה הבאה ובה מבצע את עשר שינויי הצורה הבאים וכולי. ביסודו של הכול מונח מיקרו חלקיק של רצון (כוח), וכנגדו יש מיקרו חלקיק של אור. כלומר הכול מורכב משני יסודות ההפוכים זה לזה, משלימים ומאזנים הדדית זה את זה. אין יותר דבר חוץ מזה, קוונט קטן של רצון עם קוונט קטן של אור.

הערה: זה מאוד דומה למצב עם חלקיקים אלמנטריים של העולם הגשמי. עבור מדענים רבים, סוד גדול הוא למה קיימות רק שתי משפחות גדולות של כאלה חלקיקים. משפחה אחת נקראת פרמיונים, אליהם שייכים אלקטרונים וקוורקים, חלקיקים-אגואיסטים שמהם אנחנו מורכבים. הם אגואיסטים במובן של ההתנהגות הקולקטיבית שלהם, כל אחד מהם תופס את העמדה המסוימת שלו ולא מכניס לשם אף אחד. אבל יש גם חלקיקים אחרים שנקראים בוזונים, למשל חלקיקי אור, פוטונים, שקושרים את הפרמינים לאחד שלם. כלומר אטומים או מולקולות שמהם אנחנו מורכבים, אינם מתפרקים מפני שיש חלקיקים אלטרואיסטים. ואף אחד לא מבין למה קיימות רק שתי משפחות, כי מנוקדת מבטה של הפיזיקה והמתמטיקה, יש גם חלקיקים אחרים שיכולים להתנהג אחרת. אבל בטבע ממומשים דווקא שני הסוגים האלה: אחד אגואיסטי לגמרי, ואחר אלטרואיסטי לגמרי. זה מדהים!

תשובתי: מתוך חכמת הקבלה, אני לא מתאר לעצמי איך יכול להיות קיים משהו אחר. ודאי, יש מצבים זמניים, אבל הם תולדה של שני כוחות עיקריים: אור החסדים כנגד אור החכמהאני חושב שבסופו של דבר, נוכל למצוא איזה גשר בין חכמת הקבלה ושאר המדעים, ותופיע האפשרות לגלות עולם אחר לגמרי. אבל זה אפשרי רק לאחר שהאדם יבין, שכל מה שהוא תופס היום זקוק להרחבת התודעה שלו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חכמת הקבלה ומדע", 7.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest