דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / הקוד הסודי של הזוהר

הקוד הסודי של הזוהר

מיכאל לייטמן

שאלה: האם ניתן לומר שקריאת המילים בספר הזוהר משנה את עוצמת וכיוון הכוחות הקושרים אותנו יחד?

תשובתי: איננו יודעים כיצד פועל הדבר, יש כאן בינתיים דבר שנסתר מאיתנו. מצד אחד, הספר כתוב בכזאת שׂפה, שאנחנו כביכול יכולים לראות בו דברים הגיוניים בהחלט, להתקשר עימהם, לראות באיזשהו אופן את עצמנו בתוכם או אותם בתוכנו. קיימת איזו אינטראקציה ביני לבין הספר, קשר והבנה שהספר מדבר עלינו ואנחנו נמצאים בתוכו.

אך ההרגשה הזאת היא שקרית לחלוטין. פשוט בצורה כזו מגישים לנו את הסיפור הרחוק מאוד מאיתנו, שאינו דומה לשום דבר וזר לנו. בדומה לאיזו מפלצת שמתלבשת בדמות אדם ותדבר איתנו, ואנחנו מסוגלים להבין רק את צורתה החיצונית: רגליים, הידיים, הראש. אך זה בהחלט לא כך. לכן עלינו להתייחס לזוהר כאל ספר המכיל בתוכו קוד סודי, רצף של הוראות רוחניות. איננו יודעים כיצד הן כתובות בפנים, ואיננו יכולים לבוא איתן במגע.

כדי לרכוש איזשהו קשר עימהן, אני קורא בזוהר. אך הקשר נוצר לא מזה שאני שומע או קורא את הטקסט, אלא במידת הרצון שלי להתחבר עם הקוד הפנימי הזה, כדי שהוא ישנה אותי. הספר יכול להיות כתוב בכל מיני צורות, ואני אפילו יכול לא להבין אף מילה. מה שחשוב זה הרצון שלי, כדי שהתוכן הפנימי של הספר יתקן אותי. התוכן הפנימי שלו הוא העולם הרוחני עם כל המכשור שלו, הפעולות והכוחות, ולא נייר בכריכה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 04.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
לא ניתן להבין את ספר הזוהר בעזרת השׂכל
לא ניתן לרכוש את העולם רוחני על ידי השכל
השפעתו הסודית של ספר הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest