דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקוביות שבונות את המציאות הרוחנית

הקוביות שבונות את המציאות הרוחנית

שאלה: אפילו בזמן קריאת הזוהר המחשבות מתפזרות לכיוונים שונים. איך אפשר להישאר כל הזמן במחשבות על המטרה?

תשובתי: אנחנו נמצאים בשדה של כוחות. הכוחות הללו מושכים אותנו בכוונה לכיוונים שונים, כדי שאנחנו, על ידי היגיעה שלנו, נוכל לחבר אותם, לכוון אותם לכיוון אחד, ולהביא אותם למציאות אחת. ולכן כך אנחנו צריכים להתייחס למצבים המבולבלים והלא-יציבים שלנו. הרי כולם נועדו כדי לעורר אותנו לחיפוש הכוח העליון יותר מהכוחות המנוגדים האלה שמתעוררים בנו, כדי שהוא יוכל לשלוט עליהם, לחבר אותם, לצרף אותם יחד ולהרכיב מהם את המציאות הרוחנית.

אם אנחנו נמצא את הכוח העליון יותר שמצייר לנו את כל התמונה, זאת כבר תהיה המדרגה העליונה יותר מהמצב שלנו. לכן, מצד אחד, אני צריך לקבל בעין יפה את כל הבלבול הזה, את כל המצבים, המחשבות והרצונות השונים האלה, ולהבין שכל הנתונים האלה ניתנים לי כדי שאעבוד איתם, בדומה לקוביות שאני צריך לסדר בצורה נכונה.

ועכשיו כל אחד צריך למצוא לעצמו בעזרת איזה כוח, איזה עיקרון, איזה יחס, הוא יוכל לחבר בצורה נכונה את כל ההפרעות האלה, כדי שהן לא יהיו הפרעות, אלא יהפכו למרכיבים של אותה התמונה הרוחנית שהוא רוצה להשיג.

למעשה, אין הפרעות. כל אלה הם רצונות, שכאשר הם מחוברים בצורה לא נכונה לרצון אחד, הם נראים לנו כמיותרים. אבל זה לא כך. כל אחד מהם, כשהוא מכוון לכיוון אחר, מראה לנו שאיננו מכוונים לקראת המדרגה העליונה, לקראת כוח הבורא, הכוח האחד שכולל את כולם.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 09.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מחשבות טורדניות
ברגעי הקשר עם הכוח העליון
כיצד להסתדר עם זרם גועש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest