הקבלה פונה לכולם

photo_rav_gh70_055l.jpg

שאלה: התגיירתי לפני 5 שנים, לאחר חיים שלמים של לימודים וחיפושים. בשנים האחרונות אני נמצא בהתפעלות מהתורה ומהפרד"ס שלה. עכשיו, כתוצאה מההרצאות שלך, התעוררה בי שאלה, שהתשובה עליה עלולה להיות מסוכנת עבורי.

אם הבורא אומר: "לא מחשבותי מחשבותיכם" והחכם אומר שהתורה היא חוכמת הבורא (מחשבותיו), האם נכון להגיד שבאלפי השנים האחרונות היהודים ששמרו מצוות הבינו את הכול לא נכון, ושהחיפושים שלי הובילו אותי אל המקום הלא נכון?

תשובה: מלכתחילה האדם נוצר אגואיסט, כך שמחשבותיו הפוכות ממחשבות הבורא. קבוצת המקובלים, תלמידי אברהם, נקראה בשם "עם ישראל", לפי השאיפה שלהם "ישר-אל" – ישר (להשתוות) לבורא". וכך היא התקיימה עד לנפילתה מהרמה הרוחנית של "ואהבת לרעך כמוך" אל האגואיזם. וזה נקרא חורבן בית המקדש.

מאז, הקבוצה הזאת נמצאת בתוך האגואיזם ובתוך "שנאת חינם", כלומר, בגלות מהדרגה הרוחנית. במקום השגת הבורא, העם נמצא במצב שבו הבורא נסתר. במקום תקשורת חופשית עם הבורא, ישנה הדת. במקום פעולות משותפות עם הבורא (תיקון ודבקות), אנשים עושים "מצוות" מכניות (מצוות אנשים מלומדה – פעולות מכניות שאותן למדו מהילדות, ושמבוצעות בצורה אוטומטית) על בסיס אגואיסטי.

אף אחד אינו אשם במצב זה של העם. הנפילה הזו היתה חייבת להתרחש. אבל היום (כבר אחרי כמעט 100 שנה) אנחנו חייבים להתחיל לתקן את עצמנו, ובכך לצאת מהגלות. מי שמתנגד לכך הוא האויב של העם, של העולם, ושל הבורא.

מעבר לכך – תלמד קבלה. לא חשוב באיזו דת אתה, הקבלה פונה לכולם!

שיעורים על פי המאמר "מהות הדת ומטרתה"

פוסטים קודמים בנושא: הדת בראי הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest