דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקבוצה נבנית על הדדיות

הקבוצה נבנית על הדדיות

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

בעבודה שלנו חייבים לעשות חלוקה ברורה לקטגוריות:

1. יחסים הדדיים בין החברים בקבוצה עצמה באופן בלתי אמצעי.

2. יחסים הדדיים בין הקבוצות. אין ברירה, אנחנו מחוברים פיזית בתוך הקבוצה שלנו, ווירטואלית עם הקבוצות האחרות. ההבדל הזה נשמר עד היום. הוא לא ייעלם כל עוד לא נמצא בינינו קשר פנימי, לא וירטואלי, לא דרך האינטרנט או ערוצים אחרים.

3. קשר של האדם עם משפחתו ועם העולם הסובב.

בראש ובראשונה, עלינו לשׂים לב לקשר ההדדי שלנו בקבוצה. אם הקבוצה אינה משיגה בתוכה קשר הדדי נכון, כל השאר אינו שווה כלום.

בהמשך, האדם עם המשפחה. בתוך הקבוצה צריכה להיות מדיניות כזאת: רצוי שכל חבר ידאג לאחרים כדי שכולם יתקיימו בצורה נורמלית ונוחה. כלומר, אני צריך לדאוג שלחברים יהיו יחסים משפחתיים הדדיים נורמליים, ככל שהדבר אפשרי.

אם האדם נופל, צריך לתמוך בו. אך רק לתמוך, ויחד עם זאת, הוא בעצמו דואג לעצמו. אם הוא אינו דואג לעצמו, אלא נופל לידיים של החברים: "תעשו איתי מה שאתם רוצים", זה אינו חבר קבוצה.

חוץ מזה, עלינו לדאוג לנוכחות בשיעורי הקבלה היומיים. למי שיש אפשרות, אני ממליץ להגיע אלינו לבית "קבלה לעם" – פתח תקווה לשבוע, לראות כיצד זה נעשה. קורה שקשה מאוד לקום, למעשה לעיתים זה כמעט בלתי אפשרי. זוהי אחריות!

אנחנו צריכים להבין את טבע האדם. לא להיות כמו פניקוסקי מהרומן "עגל הזהב", שהיה מתנפל בצעקות של: "מי אתה בכלל?!". צריך להבין מי אנחנו. כזה אני, כך הבורא עשה אותי. ולכן הגישה צריכה להיות בהתאם.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
גלאי של הבורא
ממה מתחילה הקבוצה?
"אם החמור שלך נפל…"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest