דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקבוצה היא לא אמצעי, הקבוצה היא הבורא

הקבוצה היא לא אמצעי, הקבוצה היא הבורא

שאלה: לפי אילו סימנים אפשר לקבוע שהזוהר משפיע עליי?

תשובתי: הסימנים מופיעים כשאני מתחיל להרגיש עד כמה הקבוצה הופכת לחשובה עבורי, עד כמה הדאגה לחברים, לקיומם, לחיבור עימם הופכים ליותר ויותר נחוצים עבורי, כמו המטרה עצמה, כי הרי בתוך האמצעי הזה אנחנו משיגים את המטרה.

כלומר, אין מטרה שמתגלה בתוך האמצעי, כפי שאנחנו חושבים כעת. כי הבורא, זה "בוא וראה". הסדר הנכון של הקשר בין הנשמות שאותו אנחנו מגלים, זאת דמות הבורא.

כלומר, הקבוצה זה לא אמצעי לגילוי הבורא. הקבוצה בעצמה הופכת לבורא. זה מתגלה כ"הוא ושמו אחד", בדבקות זה עם זה, היכן שלא ניתן להבדיל בינינו.

אין לנו שום אפשרות להבדיל בין ה"אני" וה"קבוצה". זה כזה איחוד, שאתה מתמוסס שם, אתה לא קיים. והסדר הנכון של הקשר בינינו, רשת הקשר שמקשרת אותנו יוצרת סכימה של עולמות עליונים והופכת הכול ל"מלכות דאין סוף". בהתאם לכך, אנחנו עולים במדרגות של גילוי האור, כוח ההשפעה שזורם בתוך המערכת כזרימה נצחית של כוח החיות והאנרגיה.

ואי אפשר אחד בלי השני, מאחר וכל ההשפעות של האור, זה אותם הכלים שפועלים מבפנים בצורה כזאת. אין אור שמתגלה כמשהו זר בתוך המערכת. להיפך, המערכת בפני עצמה מתחילה להאיר, כמו שנאמר: "חשיכה כאורה יאיר". וזה נקרא "אור". שום דבר לא מגיע מבחוץ. הפעולות הנכונות של הכלים הן שמאירות. אין אור מחוץ לכלי.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 30.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ארבע פעולותיו של הבורא
הבורא אינו קיים מחוץ לנו
לגו מחלקי הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest