דף הבית / חינוך, ילדים / הקבוצה היא המשכן שלי

הקבוצה היא המשכן שלי

שאלה: אנשים שאוהבים יציבות ולא אוהבים שינויים ירצו להיות כל החיים באותה הקבוצה. אלה, שלהיפך, אוהבים לטייל, לתקשר, ירצו כעבור מספר שיעורים לעבור לקבוצה אחרת. איך אפשר לווסת תהליך כזה?

תשובתי: אם אנשים רוצים לעבור מאיזו קבוצה, זה סימן רע. ככלל, כאשר אדם נמצא בקבוצה טובה, כלומר קבוצה שבה נעשה חיבור ואיחוד, והאיחוד המושג, זו בעצם הנשמה שלו, שבה הוא אחר כך ירגיש את האור העליון ואת הכוח העליון, את הטבע, אז איך הוא יכול לצאת ולעזוב את זה?! אני לא מתאר לעצמי הצהרה כזאת.

אבל, אם בתחילת הלימודים מתגלים באמת ניגודים גדולים ומתברר, שהאדם נקלע בטעות לאיזו קבוצה, אז צריך להחליף אותו בשקט ובמהירות. עדיף לא להעביר אותו לקבוצה אחרת, אלא לכלול אותו בקבוצה חדשה שהורכבה לפי העיקרון של השתוות הצורה.

אבל כאשר הקבוצה כבר הורכבה, התאספה, אז כבר קיימת בה תחושה של תקשורת הדדית משותפת, ואז אני לא יכול לתאר לעצמי איך יכול להיות שאדם ירצה לעזוב. זוהי פרידה מהדבר היקר ביותר שיש לו בחיים, ממה שמחמם ומחזיק אותו.

שאלה: כלומר, האם הקבוצות שנוצרו יחשפו את ה"פקעת" שלהם לקראת הקבוצות האחרות?

תשובתי: כאשר הם באמת יוכלו לעלות וירצו באמת לצאת מתוך עצמם, כאשר כל הקבוצה תהפוך להיות כאיש אחד, שעל ידי הגעתו לקבוצה מרגיש צורך לצאת מתוך עצמו, כך גם הקבוצה שתהפוך כביכול לאישיות אחת, מקבלת פתאום רצון לצאת מתוך עצמה עוד יותר רחוק, אז היא מסוגלת להתחבר עם קבוצות אחרות. צריכים להופיע אצלם רצונות הדדיים להתרחבות, וזה לא חשוב עם איזו קבוצה ואיך.

מתוך שיחה מס' 2 של מיכאל ליטמן עם ניקולאי קרוּפִינוֹב, 10.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מי ישחק עם גנבים ושקרנים?
התפקיד שלי בקבוצה
בחירת הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest