דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הצעדים הראשונים שלכם

הצעדים הראשונים שלכם

כאשר ״נדלקת״ באדם ״הנקודה שבלב״, היא מושכת אותו לבורא, עד כי הוא מוכן לעשות הכול על מנת לספק את הרצון הזה. הדבר נובע מכך שזהו הרצון העליון ביותר מבין הרצונות שקיימים בתוך האדם. כך מתייצב האדם בעיניים "בוערות" ללימוד חכמת הקבלה ומוכן לכל התנאים. למרות זאת, בתחילת הדרך הוא לא מבין ולא שומע שום דבר ממה שלומדים, אלא הוא נמצא כביכול כמו ״פרפר בתוך הגולם״, בתוך עצמו. הוא מגיע בצורה סדירה ללימודים ומשתתף בכל האירועים, כי הוא רוצה להתקבל כחבר בקרב לומדי חכמת הקבלה. כעבור כמה חודשים, הוא מקבל הרגשה של "ירידה", שקיעה בחשכה, בייאוש, באדישות, בחולשה, "האור דועך", והוא לא מבין מה מתרחש איתו.

זה מצביע על כך שהתגלתה בו השכבה הראשונה, הקלה ביותר של האגו הרוחני, מלבד האגו הארצי והיומיומי שהיה בו קודם בדומה לכל בני האדם. כלומר מתחת לשכבה של האגו הארצי מתחילה להתגלות שכבה חדשה, רוחנית, של האגו. למרות שהאדם לא מבין מה קורה איתו ולא מרגיש הבדל, המצב הזה שונה מכל המצבים הקודמים שהיו בחייו, מצב מעורפל ולא מובן. ההתגלות של שכבת האגו החדשה התרחשה כתוצאה מזה שהאדם למד בשיעורים קבוצתיים את חכמת הקבלה, השתתף באירועים קבוצתיים, וכך קיבל דרך קבוצת המקובלים, את המנה הראשונה של "המאור המחזיר למוטב". המאור מחזיר את האדם למוטב, לבורא, לאור, לתכונת ההשפעה והאהבה כלפי החברים ואחר כך בהדרגה כלפי כל האנושות, על ידי פעולות הדדיות מתקדמות. כמו שנאמר "אחור וקדם צרתני". בהתחלה הוא מגלה באדם שכבה חדשה של אגו, את היצר הרע, ואחר כך מצפה מהאדם לתגובה נכונה לזה. באופן כללי, תגובה נכונה מסתכמת בתפילה, בבקשה של האדם מהבורא לעזרה, לעלייה מעל האגו, כדי שלמרות ההפרעות הוא יחשוב שהאגו נשלח ומגולה בו על ידי הבורא עצמו. הבורא נותן לו הזדמנות לעלות מעל ההפרעות, כדי להימצא תמיד בהכרת הייחודיות של הבורא, בהנהגתו המוחלטת והטובה (ש״אין עוד מלבדו״ ושהוא ״טוב ומטיב״).

הבעיה של התלמיד המתחיל היא שאין ביכולתו לשלוט בעצמו בעת גילוי הרצון החדש בתוכו, בשינוי גודל הרצון. נדמה לו שהעולם "קורס", שהשיטה לא ריאלית וכדומה. מופיעות אצלו טענות רבות, לא כלפי עצמו ואפילו לא כלפי הבורא, אלא כלפי המורה וכלפי מקום הלימוד. בשלב זה, בדרך כלל רבים עוזבים את הלימודים עם יחס שלילי. עזיבה המונית כזאת לא פוגשים בשיטות אחרות, מפני שבאף מקום לא לומדים על היציאה מהאגו. לעומת זאת, בקבוצת תלמידים כדוגמת "בני ברוך", מלמדים כיצד "להמית" את האגו, את הטבע שלנו, ובמקומו לרכוש את תכונת האלטרואיזם, את טבע הבורא.

לכן נאמר על חכמת הקבלה ש״אלף נכנסים לפרד"ס (ללימוד) ואחד יוצא להוראה (לאור)״. אבל גם ה- 999 תלמידים שלא השיגו את האור, נמצאים בקשר עימו ושכרם גבוה מאוד. (ראה מאמרי ״בעל הסולם״).  אלה שעוזבים את השיטה ובמיוחד אלה המוציאים עליה דיבה, מאחר ואינם יכולים לרכוש אותה כתוצאה מעצלות, הם מרחיקים את עצמם עוד יותר מתיקון הנשמה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest