דף הבית / אקטואליה / הצו של מלך ערב הסעודית

הצו של מלך ערב הסעודית

הערה: בערב הסעודית מותר לנשים להתמודד בבחירות המוניציפאליות לעירייה. מלך ערב הסעודית, המלך סלמאן, הורה על העלאת שוויון הזכויות של נשים במדינתו.

תשובתי: העולם משתנה, אבל אין זה מצביע על משהו טוב, נכון, נחוץ. אני חס וחלילה לא חושב שאישה פחותה במשהו מגבר, אולי רק חלשה יותר מבחינה פיזית, אבל גם זה לא נכון תמיד. ובכל מקרה אני לא רואה בהחלטה של מלך ערב הסעודית סימן להתקדמות.

התקדמות לפי חכמת הקבלה, היא שהאנושות תתחיל להתייחס זה לזה לא כחברי חברה שווים, אלא כמו לאחד שלם. זה ההבדל הדק בעיקרון הזה, שמבדיל בין מדרגה אנושית ומדרגה אמיתית שטמונה בטבע. לכן אין טעם לדבר על כך שאדם נולד להיות מאושר ולכולם צריכות להיות אפשרויות שוות, נולדנו כדי להפוך להיות אחד, יחיד ושלם, וכמו כל הטבע עלינו להתקיים ברשת אחת בקשר בינינו. רק אז תהיה לנו הזכות לקיום ועלייה לדרגה הבאה.

נניח שנעניק לנשים של ערב הסעודית הזדמנות להיות שווות לגברים. נניח שזהו שוויון באמת, למרות שזה לגמרי לא ככה, כי למעשה אין שוויון בין המינים וגם לא צריך להיות, וזה בגלל השוני בין המינים – אז כיצד הם יכולים להיות שווים? כל מין צריך להימצא בנישה הטבעית שלו, אנחנו צריכים להתקיים בצורה נכונה ונוחה, וכך נשלים הדדית זה את זה. אבל יחד עם זאת, לא יכול להיות שוויון. להיפך, שוויון כזה יהפוך להשמדה הדדית, בגלל שאין דימיון כלל בין המינים.

הגוף של הגבר והאישה נובעים ממקומות שונים של היקום, משורשים שונים. כשלא מבינים לעומק את הטבע הגברי והנשי, נדמה לנו שביניהם אפשר לשים באופן מכני איזה סימן של שוויון. אסור לעשות את זה! איך אפשר לתת לאישה ולגבר תנאים זהים לחלוטין, זכויות שוות לחלוטין? הגבר לא יכול להיות מסופק ממה שאישה שואפת אליו, וכך גם האישה לא תהיה מסופקת ממה שהגבר שואף אליו. אנחנו הרי מבינים זאת כאנשים מבוגרים.

אבל הענקת אפשרויות, לא שוות אלא שוות ערך, לגבר ולאישה, בהחלט צריכה להיות. אבל זה מושג כאשר דרך חכמת הקבלה אנחנו מתחילים להבין, שאנחנו מהווים חלקיקים של מערכת אחת יחידה. ורק השלמה נכונה, מלאה והדדית, שנובעת מהמערכת הכללית, נותנת לכל אחד ולכולם ידע ורגשות כיצד אנחנו צריכים להיות. הרגשה עצמית במערכת הזאת, נותנת לאדם הבנה של הטבע שלו. לא צריך לחוקק לו את זה בחוקי המדינה של ערב הסעודית. הוא פשוט מרגיש כיצד הוא צריך להיות מחובר עם אחרים ואחרים איתו: גם גברים וגם נשים, גם זקנים וגם צעירים, כולם יחד, כדי שהמערכת הכללית תהיה נוחה לכולם.

לכן לא צריך לחוקק לנו איזה שהם חוקים ולערוך בחירות! אנחנו יודעים, שכל זה מכור ולא יניב שום דבר! דבר כזה כבר קיים במדינות אחרות ואותו הדבר יהיה גם בערב הסעודיתאנחנו צריכים להרגיש את המערכת, שבה אנחנו, בעל כורחנו, מקושרים הדדית בינינו מצד הטבע. רק הרגשת הקשר הזה בו אנחנו קיימים, תאפשר לנו ללמוד איך להתנהג זה עם זה כדי שהמערכת הזאת תהיה נוחה ואידיאלית. ומכאן נובע שוויון של כל אחד כלפי האחרים, בהתאם לתכונות הטבעיות שלו, עם המצב במערכת הכללית, עם הנתונים שלו, מתוך כל מה שיתגלה לו. רק כך כל אדם יוכל לממש את עצמו, ואז כל המערכת שנקראת אנושות תהיה מאושרת ומושלמת.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest