דף הבית / חינוך, ילדים / הצורך הבלתי נמנע באהבה

הצורך הבלתי נמנע באהבה

Laitman_2010-12-05_8711_us.jpg

עלינו להבין שניתנה לנו השיטה החשובה מכל המדעים. כל מדע, כל עיסוק שלנו בחיים מוערך לפי מידת התועלת שהוא יכול להביא לנו. וכאן מדובר על שיטת החיבור, על השיטה איך להינצל מאבדון. ברור שהיא חשובה מכל מדע אחר, ויש צורך לעסוק בה בכל הרצינות.

שיטת החינוך האינטגרלי היא ההצלה מכל הצרות. היא לא רק מנטרלת את הסכנות המאיימות על האנושות – המלחמות, פשיטת הרגל של הבנקים, גלי הרעב, המגפות וכולי, היא לא רק שומרת עלינו מהרע, אלא גם מעלה אותנו לטוב. היא הופכת אותנו למשהו שמאפשר להרגיש את כוח החיות במדרגה החדשה.

שם, בתוך היחסים בינינו אנחנו מגלים את האדם, מדרגת ה"אדם", שבה אנחנו קשורים עם המהות הפנימית של הטבע, עם המנגנון שמניע את התפתחותנו, עם המחשבה, עם הכוח האדיר שנמצא בטבע. אנחנו פותחים לפנינו את ההרגשה הזאת, מתחילים לתפוס את הטבע בדיוק כך, להרגיש את נצחיותו ואת שלמותו. וגם אנחנו בעצמנו, עם הגילוי, מתחילים להתכלל בתוכו, להתמלא בו, לחיות אותו.

את זה נותנת לנו שיטת החינוך האינטגרלי. ולכן היא נמצאת מעל כל החכמות והמדעים של האנושות. אם נשווה את התוצאות, שום דבר אחר אפילו לא מתקרב אליה.

וברגע שאנחנו מבינים את כל המשמעות של שיטת החינוך האינטגרלי, ברור שחשוב לנו לא רק ללמוד אותה בעצמנו, אלא גם להעביר אותה לאנשים אחרים. הרי אני משפיע על האחרים, והם עלי. במידה שאנחנו משמשים דוגמא זה לזה, מאחדים את הדחף, את הדחיפה, פועל זרז חיובי וכך אנחנו מתקדמים.

ולכן, חשוב מאד ללמוד לא רק יחס טוב כלפי האחרים, אלא גם כיצד מעבירים את היחס הזה, להיות דוגמא אחד לשני. בזמנו, ההורים נתנו לנו דוגמאות כיצד לשחק נכון, כיצד להתייחס נכון לחיים, לדברים המועילים והמזיקים. כך עלינו לחנך אחד את השני.

בחינוך הזה אין גדולים וקטנים, האדם לומד מכולם. ולכן, עלינו כל הזמן להיות אחראים על מתן דוגמא, לא רק לילדים, אלא גם לחברים, לאלה שמבוגרים יותר ולצעירים יותר בגיל ובמצבם הפנימי. כל אחד צריך להרגיש את עצמו כמורה דרך לאחרים, וזה יטיל אחראיות כבדה על התנהגותו. על כל אחד להתנהג כאילו בו, בהתנהגותו כלפי האחרים, תלוי גורל האנושות.

אלה לא מילים יפות, זהו הטבע שלנו. אנחנו מקבלים השראה אחד מהשני, אם רוצים זאת או לא. אפילו בתת ההכרה, גם אם אני לא ממש מכבד את האדם, אני בכל זאת סופג התרשמויות ממנו. ולכן, בהתחשב בעובדה שהתנהגות כזאת דורש מאיתנו הטבע, עלינו לקבל את החינוך האינטגרלי בצורה רצינית ביותר ולהבין שבדיוק לכך מצפה האנושות, זה נחוץ לה, ואת זה היא תקבל בצורה אופטימלית אם אנחנו נצליח להעביר לה את החינוך הזה, כפי שפעם אנחנו קיבלנו חינוך מההורים – ברכות, בזהירות, באהבה. ללא ספק, שכל אחד ירצה להרגיש שכך מתייחסים אליו. לכל אחד יש צורך בכך.

בעצם, בדיוק כך עלינו לגדול. בשנים הראשונות מספיקה לילד האהבה של הורים, מכיוון שהוא עדיין לא מכיר את העולם הרחב. אך בכללות, עלינו לבנות עולם נפלא, כדי שאחרי ההורים, תתגלה לאדם הקטן אהבת החברים שקיבלו חינוך נכון, ואחר כך גם יחס טוב בבית הספר, באוניברסיטה, בעבודה, בחברה, בקיצור, בכל מקום. כשאני עובר בכל מקום, אני ארגיש אווירה חמה, השתתפות ואהבה שולטים בכל האנושות.

האהבה של ההורים תישאר עמי לכל החיים, תתרחב ותכסה את כל העולם. בסופו של דבר אני ארגיש אותה כחוק הטבע העליון האוניברסלי, ובתוכו תתגלה לי ההרמוניה של המערכת הכללית.

מתוך שיחה מס' 11 על ה"חיים החדשים", 09.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חברות היא חברות, אך אגרוף לא יזיק
להתחבר כדי לשרוד
הכוח המרכזי של הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest