דף הבית / המשבר ופתרונו / הצורך במנהיגות רוחנית באירופה

הצורך במנהיגות רוחנית באירופה

מתוך מאמר דעה: "לאידיאולוג של האיחוד האירופי, ריצ'רד ניקולאוס פון קאודנהובה-קלרגי (1894-1972), קוראים גם האבא הרוחני של האיחוד האירופאי. כתביו משנות ה-20 של המאה ה-20, נחשבים למניפסט של המבנה האירופאי.

רעיון המפתח של קאודנהובה-קלרגי היה, ביסוס של המנהיגות הרוחנית של היהדות בציוויליזציה האירופאית, והצורך בהפיכת היהודים ל"לגזע הרוחני המנהל של אירופה". מכל המאסה של האירופאים, אותם מכנה קאודנהובה-קלרגי "אנשים של כמות", הוא מבדיל שני גזעים של "אנשי איכות", שושלת האצולה והיהודים שהיו צריכים, לפי מחשבתו, להרכיב יחד גרעין של אצולה אירופאית עתידית. ו"לגרעין של הגרעין" הוא ייחס את היהודים, מתוקף ה"יחס האגואיסטי המיוחד שלהם כלפי העולם", כמו גם מתוקף עליונותו של מוחם. הם מרכיבים את מה שנקרא "אצולת המוח" או אצולה רוחנית, שתופסת את העמדה המובילה במאבק לניהול האנושות. באשר לכל היתר, "אנשי הכמות", עליהם כתב קאודנהובה-קלרגי: "האדם של העתיד הרחוק, יהיה מדם מעורבב. הגזעים והמעמדות ייעלמו כתוצאה מהתגברות על מרחק, זמן ודעות קדומות. הגזע האירופאי-אסיאתי-כושי, יחליף את הגיוון של העמים בגיוון של אנשים". האירופאים יתערבבו עם גזעים ועמים אחרים וייעלמו כזהות לאומית, והאליטות שלהם יוחלפו על ידי מנהיגים יהודיים רוחניים".

אני רואה את מה שחכמת הקבלה חוזה, שבעתיד ינהלו את העולם קבוצה של אנשים שמפותחים רוחנית (מקובלים), שיובילו את העולם לאיחוד מלא ביניהם לכוח העליון. ראו כתבי בעל הסולם על הדור האחרון וכתבים אחרים. אבל אנחנו רחוקים מאוד מהכרת הסדר הזה, גם בקרב היהודים וגם בקרב אומות העולם!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest