דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הצורך בחיפוש רוחני

הצורך בחיפוש רוחני

שאלה: עד כמה המציאות עוזרת לנו בהתקדמות הרוחנית? האם ישנה אפשרות לשים לב באופן מודע לאיזה שהם סימנים ולהתקדם ביחס אליהם?

תשובתי: יש רק סימן אחד שמראה בבירור שהאדם יכול להתחיל לעסוק ביציאה לעולם העליון, זו הופעת השאלה הרצינית ביותר על משמעות החיים, והכמיהה לאותו עולם שיעזור לו לדעת בשביל מה הוא קיים. אחרת פשוט אין לו בשביל מה לחיות! וזו לא אדישות או דיכאון, אלא השתוקקות לגלות את מהות הקיום. במצב כזה נדמה שהאדם לא מסוגל לעשות כלום: "תעזבו אותי במנוחה! אני לא רוצה כלום". אבל זו לא ירידה למטה, למרות שזה מה שאנו מצפים לו, אלא מצב שהוא נמשך כלפי מעלה, לאיפה שהוא יכול להשיג את מקור הקיום, מקור החיים.

שאלה: האם המשיכה לחיפוש אחר משמעות החיים, ליציאה לעולם הרוחני, תופיע אצל כולם?

תשובתי: בהדרגה בכל דור כמות יותר ויותר גדולה של אנשים מרגישה צורך לגלות את העולם העליון. לפני ארבעים שנה התחלתי לעסוק בחכמת הקבלה, בודדים נמשכו אליה, היום יש כבר מאות אלפים. אני מקווה שבמשך הזמן הקרוב יהיו מיליונים. אנחנו רואים את זה לפי כמות בני האדם שנמצאים בדיכאון, שנמשכים לסמים, שמנותקים מהחיים. זה הכול סימן לחוסר המשמעות של החיים. לכן אני סבור, שדיכאון זו מחלה נורמלית, מפני שהפיזיולוגיה של האדם היא בריאה, ואילו הפסיכולוגיה, כלומר הנשמה, מתחילה לגלות צורך בחיפוש רוחני.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 27.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest