דף הבית / הכול על הקורונה / הצד היפה של הקורונה

הצד היפה של הקורונה

הדממה העולמית הזאת. השקט המופתי שעוטף אותנו. הרוגע שמתפשט ומכסה בהדרגה את כדור הארץ. תראו אלו תהליכים יפים קורים סביבנו. איך הטבע מתחיל לנשום, לפרוח, להתאושש.

בסין זיהום האוויר פחת, ומאלפי סינים נחסך אשפוז בבית חולים, או מוות במקרה הרע. באיטליה הסגורה והמסוגרת הטבע שב לחייו. בתעלות ונציה המתוירות המים העכורים הפכו צלולים. פתאום ברבורים צחורים שטים באין מפריע, מחליפים את מקומן של הגונדולות המקושטות. ברחובות פריז השוממים משוטטים חזירי בר. ביפן עדר איילים צועד בגאון, ובבנגקוק להקת קופים פלשה לכיכרות. גן חיות עירוני.

גם בישראל הטבע מאיר פנים: חיות הבר מתהלכות על הכבישים ושונית האלמוגים באילת משתקמת. המגמה הכוללת בתנופה חיובית: אפס פסולת בחופים, צניחה בתאונות הדרכים, ירידה בפריצה לבתים וגניבת רכבים. כשאנחנו מפחיתים לחצים, מורידים עומס, מאטים את קצב החיים המטורף, הטבע מתאושש ונותן את אותותיו. זו היד הקוטפת והרגל הכובשת ששיבשו את הטבע, וכעת, כשאנחנו יושבים בפינה, בסגר ובידוד, מבקשת המערכת האקולוגית להתאזן, להתאפס, לחזור לשיווי משקל.

איך ממשיכים את המגמה הטובה? איך לא סוטים מהמסלול החדש בדרך לעולם משוקם, משוחזר, משופץ? בהבנה. במודעות לכך שהטבע הוא עגול, שלם, קשור בעבותות עבים ובחוטים דקיקים החל מגרמי השמיים העצומים ועד לנגיף הקטנטן והבלתי נראה. כל משיכה קלה שם, מחוללת שינויים אדירים כאן, במערכת כולה. לכן, לו היינו מתחילים לחקור לעומק והופכים את התנאים החדשים לניסוי חברתי מקיף, היינו רואים איך האוויר מתנקה, החולים מבריאים, השלילי הופך לחיובי, המכוער הופך למרהיב.

כל הנדרש הוא ללמוד את שפת הטבע, להטות אוזן ולשמוע איך הוא מכוון אותנו לסדר מחדש את היחסים בינינו. כרגע הטבע גוער בנו. בעזרת שליחו, נגיף הקורונה, הוא מצביע על האגו הפראי שלנו, איך הוא מפריד ומבדיל בינינו, איך בחשיבה האנוכית הצרה שלנו הוא מוביל אותנו להתנגשות, מדרדר אותנו אל פי תהום.

ובנקודה זו ממש, כמו שמלמדת חכמת הקבלה, יש לנו בחירה חופשית. המאמץ הנדרש מכל אדם הוא להתחבר אל הזולת, לבוא לקשר הדוק, לרעות וחברות, עד כדי הרגשה של איש אחד בלב אחד. אז ייעלמו המזיקים או יהפכו להיות מועילים. אז גם ייחלש נגיף הקורונה המאיים עד שיתפוגג. הכול תלוי במידת הריחוק או הקירוב בינינו.

לעומת זאת, אם אנחנו מזלזלים במקום הבחירה שלנו, אם אנחנו מתעצלים לבחור בחיבור, אז הכוחות השליליים מתגברים בהתאם, והטבע מפגין צד אחר, אכזר, מכאיב, חסר חמלה. הקפדה או רשלנות, מטות את כף המאזניים לחובה או לזכות, לטוב או לרע, חורצות את גורלנו. לכן, בשלב הנוכחי והחיוני שלנו במאבק נגד הקורונה עלינו רק לדעת מה הסיבה למצב. עצם הידיעה וגילוי המחלה, עצם הכרת הרע שבנו ושלנו, כבר יכוונו אותנו אל התרופה: חיזוק תחושת הלכידות החברתית.

כל התכנים על הפתרון לקורונה על פי חוקי הטבע >> bit.ly/3ayiUqk

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest