דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הצד האחורי של הידע הטהור

הצד האחורי של הידע הטהור

שאלה: יותר מפעם אחת אתה נפגשת עם נציגים של תנועות רוחניות שונות. עם סוּפים, לדוגמה. האם הם יכולים לתמוך בנו בפנייה שלנו לעולם?

תשובה: מצבם של הסופים גרוע ממצבינו בהרבה. ההבדל בינם לבין האסלאם דומה להבדל בינינו לבין הדת. להבדיל מהסופים אנחנו יכולים לפנות לאנשים באופן חופשי יחסית, והם אינם מסוגלים אפילו להוציא את האף ממקום המסתור שלהם, הסכנה היא כל כך גדולה. אני נפגשתי עם סופים בהולנד, באנגליה, בארה"ב. הם ברחו ממדינות ערב. הסופים שנואים על האסלאם המודרני הקיצוני שמוכן לפעול רק על ידי הכוח, רק "ליישר" את כולם בקו אחד כמו רובוטים.

שאלה: האם "סוּפי" זו מדרגה רוחנית?

תשובה: לא ממש. ובכל זאת, המדרגה הזאת נמצאת מעל העולם שלנו, במובן שהם במידה מסוימת עלו מעל הרצון לקבל. הסופים הם נטולי כלים רוחניים אמיתיים, משום שאין להם עבודה בשלושה קווים, אבל הם מתרוממים במקצת מעל "קו ימין".

שאלה: ובכל זאת, אתה ניסית ליצור קשרים עם חוגים שונים, כולל מדענים, פוליטיקאים, מועצת חכמי העולם. הם באמת שומעים את המסר שלך…

תשובה: כדי לפעול בכיוון הזה האדם זקוק לרצון, צורך, דחף, משיכה. ובינתיים אין להם את זה. זה המצב שבו הם נמצאים, הם אדישים.

תראה כמה צועקים בימינו על הבעיות האקולוגיות או על כך שבמדינות העשירות כמות עצומה של אוכל נזרקת לפח, בעוד שמאות מיליוני אנשים בעולם סובלים מרעב. הרי, ברור, שאם במקום אחד סובלים ובמקום אחר זורקים, אז הבעיה היא רק בקשר בין בני אדם. אם נסדר את הקשר הזה נכון, אפשר לסדר את הכול. זה נראה כל כך פשוט, אך מתברר שאף אחד אינו מסוגל לזה.

והעניין הוא בטבע האדם שאף אחד אינו מסוגל לתקנו, ולכן הכול נשאר במקומו. הרצון לשינוי עדיין לא בשל. כעיקרון, כל מדען בתוך תוכו חולם לגלות את משמעות החיים, אבל בינתיים הוא משחק עם שפני הניסוי שלו ולא מרים עיניים…

שאלה: האם בעתיד, כאשר החינוך האינטגרלי ישתלב בחיי האנשים, הצורך במדע יישאר?

תשובה: לא. האמת היא, שאין מקצועות מדעיים נפרדים – כימיה, פיזיקה, ביולוגיה, זואולוגיה, בוטניקה, אסטרונומיה וכן הלאה, אלא ישנה תורה אחת – המדע של החיים. אנחנו משיגים אותו ברצונות, בכלים שלנו. במילים אחרות, אנחנו בעצמינו הופכים להיות דומים למציאות וכבר לא זקוקים לשום דבר חיצוני. בחכמת הקבלה אני לא זקוק לכלים חיצוניים ללימוד של תופעות חיצוניות, הרי, עכשיו הן נפתחות בי.

היום אנחנו חוקרים את החומר, את תכונותיו והתנהגותו, ולאחר מכן קולטים את הנתונים שקיבלנו בתוך השכל, עד שמעצבים בתוכנו את תאי הרגש שמאפשרים לנו לחוות את חוקי הטבע. למעשה, מדען הוא אדם שמרגיש את החלק של הטבע שאותו הוא חוקר.

בצורה כזאת, אנחנו צועדים בדרך עקיפה מאוד ארוכה כדי לרכוש ידע, להגיע להתכללות, לתגובה רגשית וסוג של שיתוף עם החומר שאותו אנחנו חוקרים. וההיכרות שלנו עם החומר היא די מוגבלת.

ומצד שני, אפשר לבנות בתוכנו כלים ללא מחקר חיצוני, ללא דרך עקיפה משכל לרגש, ללא צורך לבנות בצורה מלאכותית את התבנית של התופעה שצופים בה מחוצה לנו. אני יכול מלכתחילה "לבלוע", לספוג בתוכי את כל החומר של העולם ולגלות שהוא בתוכי ולא מחוץ לי. ואז תיווצר בתוכי "מעבדה" ענקית לחקר המציאות, ואני כבר לא אזדקק למקצועות מדעיים שונים. הרי, חכמת הקבלה כוללת את כולם בתוכה.

המקובל זקוק למדענים כדי להסביר את ההיבטים השונים של חכמת הקבלה, ולא בשביל עצמו.

שאלה: יוצא כך, שהוא בעצמו יכול לחקור, למשל, את מבנה המולקולות והאטומים?

תשובה: אם נספק לו אוצר מילים מדעי ספציפי, הוא יסביר מדוע הם מתנהגים בצורה מסוימת. חסרים לו רק מונחים.

כך או אחרת, עם תחילת העלייה הרוחנית אנחנו לא נזדקק למדע בצורתו הנוכחית. לדוגמה, מדוע אנחנו צריכים את השינויים הגנטיים, אם אנחנו כבר יודעים ליישם את אותם הדברים ברמה של הכוחות שממנו הם נובעים? לשם מה להתעסק עם סממנים חיצוניים, אם יש לנו גישה פנימה?

ובנוסף לכך, אחרי שהאדם יתחיל את התיקון, הוא ירצה להפסיק כל דבר שמזיק לו ולאחרים. ולכן אנחנו נעזוב כל מיני חלקים של המדע היישומי – הרי, היום הם רק מזיקים. בעולם שלנו השימוש בידע טהור הוא עסק מלוכלך.

מתוך השיעור על המאמר "חכמת הקבלה ומהותה", 27.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חכמת הקבלה מתגלה
ניתנה רשות מפני שיש צורך
שינוי יסודי של השקפת עולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest