דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הצגה בהשתתפות הקהל

הצגה בהשתתפות הקהל

עלינו להשתמש נכון בכל מה שקורה לנו כאן, מה שנקרא, ב"עולם הזה", שבו אנחנו כאילו קיימים. חייבים לעבוד עם כל הנתונים הללו כדי לראות עולם אמיתי, כלומר, את הכוחות שמפעילים את תמונת המציאות כולה.

יש אפשרות לצפות בהצגת התיאטרון הזאת מצד הקהל הצופה ולחשוב שכל התפאורה הזאת היא האמת. ואפשר לצפות באותה ההצגה מאחורי הקלעים, ולראות כיצד היא מנוהלת ובנויה, כיצד מכינים כל פעולה, כל מה שקורה מעבר לפרגוד.

ומה ההבדל? אולי אפילו עדיף להמשיך לצפות מהצד בהצגה הזאת? אבל הבעיה היא שהצופים מתחילים לסבול מהביקורים בתיאטרון כזה! הוא גורם להם לסבל מיותר וכל זה רק כדי שהם יבינו את מהות העלילה שמתפתחת על הבמה. הם צריכים לראות את הסיבות ואת השורשים של כל מה שקורה.

חג החנוכה, שאנחנו חוגגים בימים אלה, מוקדש למלחמת המכבים. זאת מלחמה מיוחדת מפני שהיא נגד טבע האדם. לכן, האדם מזדהה עימו, חושב שהטבע הזה הוא החבר שלו, שכך בנוי העולם והוא בעצמו חי בתוכו. וכאשר מתחילים להסביר לו שהוא נמצא בחלום, במצב מעוות ושיקרי, במציאות מדומה, הוא לא מאמין. אין לו שום אמצעים כדי לברר שהחיים האלה הם חלום.

כאשר אנחנו חולמים בלילה, זה לא נראה לנו חלום, אלא מציאות. ולכן, זהו קרב מאוד קשה על התעוררות. אבל ישנם המון כוחות שעוזרים לנו, הם מעוררים בנו את המשבר הפנימי, את השבירה.

בהשפעת המאור מתעוררים בנו סימני שבירה שונים שקרתה ביסוד שלנו, וכתוצאה ממנה אנחנו מרגישים שבורים, לא מצליחים ולא מסודרים בחיים. מצבנו הופך להיות יותר ויותר גרוע עד כדי כך שאנחנו כבר לא מסוגלים לחיות בצורה כזאת. החיים נראים לנו שבורים, אפילו קיומנו נמצא תחת איום.

לכן, אנחנו נאלצים לחשוב ולהתחיל לחפש. אנחנו כבר לא יכולים סתם לחכות בחוסר מעש, לקוות שמחר הכול יסתדר מעצמו ולהרגיע את עצמנו ש"צרת רבים, חצי נחמה". אם הבעיות החיצוניות והפנימיות מתגברות, אז כבר בלתי אפשרי להירגע ואנחנו נאלצים להתחיל לחפש את הסיבה האמיתית לחוסר ההצלחה. ואחרי שמוצאים את הסיבה, אפשר לברר גם את הפתרון. קודם חייבים לקבוע את אבחון המחלה, לאבחן את הבעיה ואחר כך להתאים לה תרופה מתאימה.

התרופה פשוטה! חייבים להשקיע מאמץ כדי לברר את המגמה, כדי לראות שהיא חד-סטרית, קבועה ולא יכולה להיות אחרת. זאת לא הכבדה חולפת כלשהי שמחר תיעלם בעצמה. חייבים לתת לעצמנו דין וחשבון ששום דבר לא יסתדר, הבעיות הללו רק נראות כלא קשורות אחת לשנייה, אבל במציאות כולן פועלות באותו הכיוון ותתגברנה יותר ויותר עד שנבין שלכולן יש סיבה אחת, והיא, היחסים הרעים בינינו.

מתוך שיעור על פי מאמרו של הרב"ש, 01.12.2013

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest