דף הבית / אקטואליה / הפתרון למשבר האקלים

הפתרון למשבר האקלים

שאלה: נושא האקולוגיה גרם לדאגה גדולה בשנת 2022. מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, דיבר לאחרונה על המשבר האקולוגי העולמי, ואמר שהשיטפונות, הבצורות, גלי החום, הסערות הקיצוניות ושריפות היער, הופכים את מצבנו מרע לגרוע יותר ושוברים שיאים בתדירות מדאיגה. סדר הגודל של האסונות הללו אינו טבעי, והם המחיר שעלינו לשלם על ההתמכרות של האנושות לדלקים מאובנים. מה דעתך על כך?

תשובתי: אני בטוח שאנחנו נכנסים לתהליך גרוע יותר, והתוצאות יהיו קיצוניות יותר מבחינת האקלים. אם נתחיל לשמור על היחס שלנו לטבע, ועל היחס שלנו לעצמנו, אז זה ישתנה. אנחנו חייבים לנצח את היחס של הטבע כלפינו ולהתייחס לטבע בצורה רצינית. אסור לנו לזלזל בכל התופעות שאנחנו רואים, אנחנו מייבשים את הטבע ומזלזלים בכל, אנחנו לא שמים לב למה אנחנו גורמים עם כל מה שאנחנו עושים, אנחנו לא חושבים על התוצאות, ולצערי התוצאות לפנינו.

שאלה: מדוע אנחנו לא מתעוררים?

תשובתי: אנחנו לא מתעוררים בגלל הטבע שלנו. האנושות היא כמו ילד קטן שאומרים לו "תפסיק לעשות את זה, אחרת יהיה לך גרוע יותר", והוא לא שומע וממשיך. אנחנו לא מסוגלים לעצור את עצמנו. נקווה שכל התוצאות הגרועות ביותר שראינו בשנת 2022, יגרמו לנו לעשות חשבון נכון ונעצור ונתקן את עצמנו, נתקן את היחסים בינינו ואת היחס שלנו לטבע. כך נחיה בעולם מאוזן, רגוע, שקט ובטוח.

 

מתוך התוכנית "העולם", 8.12.2022

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest