דף הבית / המשבר ופתרונו / הפרויקט החדשני: "עתידה של האנושות"

הפרויקט החדשני: "עתידה של האנושות"

דעתו של י. רייטבלט (Y. Reitblat), פסיכולוג: דרך המבט של מהנדס ניתן לדמיין את האנושות כמנגנון חי. כמו כל מנגנון, האנושות מאופיינת במודל שלה.

במודל המודרני של האנושות יש מספר מרכיבים. המודל הגיאופוליטי של האנושות – זה האגואיזם המדיני המוחלט, התחרותיות הטוטאלית, הקדמה המדעית טכנולוגית, ההמצאות הטכניות, התרבות עם הדומיננטיות של זמרים, מוזיקאים, שחקנים. משפט פלילי, מאבק נגד רוע, טרור, שחיתות, סמים, סכסוכים אתניים.

המרכיבים הללו מאוחדים למנגנון אחד עם מערכת ניהול ופיקוח משותפים. המרכיבים המחוברים האלה גורמים לקיום קרימינלי וחסר תועלת של האנושות.

הרגולציה החברתית מבוססת על העיקרון של אותות פלט – תוצאות הפעילות של בני האדם. הרופאים מרפאים, הפקחים מפקחים, המשטרה עוצרת פושעים, השופטים מענישים אותם. התפקיד של הרגולציה שייך למשפט הפלילי.

אם להסתכל על המשפט הפלילי דרך נקודת המבט של מהנדס, ניתן לראות שמשפט פלילי הוא רגולציה שמבוססת על העיקרון של אות פלט חברתי, שזו רגולציה מפגרת – כבר מאוחר, העניין כבר נגמר, הטעות נעשתה, העבירה בוצעה.

מהותו של הפרויקט החדשני, "עתידה של האנושות", היא בשינוי המודל של המנגנון החי. את המרכיבים של המודל הישן, שאינו מתאים לקיומה של האנושות, צריך להחליף במרכיבים חדשים.

המודל החדש של האנושות העתידית יכלול את הרכיבים הבאים:

– מודל גיאופוליטי של האנושות – אלטרואיזם פלנטארי.

– תעשייה של דרכי ידידות.

– קדמה מדעית-חברתית.

– חברה מיומנת.

– תרבות עם דומיננטיות של מדענים, ממציאים, מהנדסים.

– מוסר שייבנה מחדש.

– השפעה על מצפונם של המושחתים.

– לעג על דמותו של הנרקומן.

– המצאות חברתיות.

הרגולציה תיעשה באמצעות מוסר שייבנה מחדש. המוסר החדש הוא רגולציה שמבוססת על העיקרון של קלט חברתי. הסנקציות הפסיכולוגיות תהיינה חזקות והרבה יותר יעילות מאשר הפחד מבית סוהר או קנסות.

הרמה הגבוהה של החדשנות תבוא כתוצאה מהתפתחותם של המדעים החדשים: הפסיכולוגיה של ההמצאות, הסוציולוגיה של ההמצאות והדיפלומטיה של ההמצאות. במשך 100 שנים האנושות צברה מגוון רחב של ידע בתחום הפסיכולוגיה והסוציולוגיה. לצורך פריצה מהפכנית נדרש לא רק ידע, אלא המצאות חברתיות.

היתרונות התחרותיים של המודל החדש של האנושות:

1. תיווצר אנושות מיומנת.

2. יופיעו זנים חדשים של בני אדם: הומו סוציאליס הביליס (homo socialis habilis) – אדם מיומן חברתית, והומו פסיכולוגיס הביליס (homo psychologis habilis ) – אדם מיומן פסיכולוגית.

3. לאנושות יהיו אידיאלים חדשים.

4. תיפסקנה המלחמות על פני כדור הארץ.

5. בתי הכלא ייסגרו.

6. הקדמה המדעית והחברתית תצבור תאוצה.

התייחסותי: הכול טוב ויפה, חוץ מבעיה אחת: כיצד להגיע למצב הזה? ישנה רק דרך אחת – חכמת החיבור!

ידיעות קודמות בנושא:
עם רצון אחד ושׂכל אחד
עתיד האנושות
שלב חדש של התפתחות האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest