הפצה: פשוט ולעניין

שאלה: איך להפיץ מבלי לעורר התנגדות?

תשובתי: הגישה היא פשוטה. קודם כל, אנחנו מגלים את המשבר, מבלי להפחיד את האנשים, אלא מראים להם את המצב האמיתי.

והמצב הוא כזה, שאנחנו מנוגדים לטבע הגלובלי והאינטגרלי. מתוך הביולוגיה, הזואולוגיה, הקיברנטיקה, הפיזיקה, האסטרופיזיקה ושאר המדעים, אנחנו יודעים שהטבע הוא גלובלי וכל חלקיו קשורים זה לזה, כולם נמצאים באיזון (הומיאוסטזיס), בהרמוניה. כולם, חוץ מהאדם.

עד זמננו, האדם התפתח בצורה אגואיסטית. ועכשיו מצאנו את עצמנו במשבר כלפי הטבע. עם התפתחותה, החברה האנושית הפכה בעצמה למערכת גלובלית ונכנסה לקונפליקט ישיר עם הטבע.

כשאנחנו נמצאים בתוך הטבע, אנחנו מנוגדים לו. וזה כל המשבר: אנחנו לא תואמים לטבע. וכל עוד לא נתאים את עצמנו אליו, יהיה לנו רע. כך זה קורה תמיד, בכל הפרש בין פרמטרים, כמו בהפרש בין טמפרטורות, לחצים ועוד. ולכן, מפני שאיננו מתאימים את עצמנו לטבע, אנחנו חווים משבר.

מכאן ניתן להבין מה אנחנו יכולים לעשות, איך החברה אנושית יכולה להתאים את עצמה לטבע. כדי להיות תואמים לו, אנחנו צריכים להיות מחוברים בינינו בצורה הרמונית, וכך גם כלפי הטבע, אנחנו צריכים לפעול בצורה הרמונית. וההרמוניה הזאת דורשת מאיתנו לקבל ולתת בצורה מאוזנת. הרי בטבע קיימים רק שני כוחות: קבלה ונתינה.

אם נממש את הגישה הזאת גם בחברה האנושית וגם כלפי העולם החיצון, נחיה חיים טובים. אלפי מאמרים מדעיים מוכיחים את זה. צריך רק להראות ולהסביר את זה לאנשים. אנחנו לא אומרים שום דבר מעצמנו, אנחנו בסך הכול מסדרים את החומרים ומציגים אותם: "תראו מה הבעיה שלנו. אומרים את זה מדענים, כלכלנים, סוציולוגים. אז בואו נדאג לתרופה, בהתאם לאבחון שלהם. בואו נרפא את עצמנו".

אנחנו לא מושכים לתוך ההסברים לא את חכמת הקבלה ולא את הדת. אנחנו רק מסדרים בצורה נכונה את הנתונים המדעיים הקיימים ומגישים אותם לבני האדם.

מכאן נשאלת השאלה: אז איך לתקן את היחסים ההדדיים שלנו? איך לתקן את האדם? – כאן אנחנו מסבירים את מה שלמדנו בנושא הבחירה החופשית במאמר "החירות" של בעל הסולם: האדם הוא תוצאה של הסביבה, ולכן צריך לשנות את הסביבה, כדי שתשתנה ההשפעה שלה על כל אחד. אנחנו צריכים ליצור בינינו סביבה נכונה, באופן מלאכותי, על ידי משחקים.

אני בונה סביבה שהשפעתה משנה אותי. כן, אני משחק, אני מעמיד פנים. למען האמת, אני לא רוצה להיות "ילד טוב". ובכל זאת יצרתי סביבה גדולה, שמשפיעה עליי בשיטות שונות, ובזכותה אני משתנה.

זה מה שאנחנו צריכים לעשות, בדומה לצורה שבה גדלים הילדים. בכך שאני בונה סביבה ומרגיש את השינויים שבי, אני משיג את הטבע שלי ואת הטבע הכללי. אני הופך להיות חכם כמו הבורא, ומעלה את עצמי למדרגתו. וזאת כל המטרה שלנו. המטרה היא לא לנסות לסדר את המשבר ולחיות טוב בעולם שלנו, אלא על ידי תיקון המשבר, אני מעלה את עצמי למדרגה הבאה.

מתוך שיעור מס' 1 במרכז "קבלה לעם" – ניו יורק, 11.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העולם החדש דורש אדם חדש
מומחים, היכונו להופיע!
הפצה: ברכות ובהתמדה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest