הפצה, זה סם החיים

מתוך הכנס באירופה, שיעור מס' 2

שאלה: אני רוצה לשאול שאלה על מצב שיכול להיווצר בקבוצה בקשר להפצה של ההשכלה והחינוך האינטגרליים.

נניח, שישנה קבוצה שמורכבת מחמישה אנשים שקיבלה תקנון, מנסה לקיימו, משחקת באהבה וכולי. וישנו אני, אדם סולידי, משכיל, חכם, שסיים קורסים של החינוך וההשכלה האינטגרליים ויכול ללמד. אין לי זמן להתכלל בקבוצה, אני רוצה ללכת להפיץ. אבל הקבוצה לא תומכת בי. לכן יוצא, שהם בולמים אותי. מה לעשות עם מצב כזה?

תשובתי: העניין הוא, שלפני שהחל המשבר הכלל עולמי בצורתו הנוכחית, אני בכלל לא דיברתי על חינוך אינטגרלי.

בעל הסולם כותב על זה הרבה מאוד ובצורה מאוד רצינית. הוא מדגיש, שלא יכול להיות גילוי הבורא, אם העולם לא יתחיל להשתוקק לזה: גם אותו החלק של האנושות, שיש לו "נקודה שבלב" וגם אותו החלק שבו לא התעוררה ה"נקודה שבלב". לכן הכול תלוי בהפצה.

אני ראיתי, איך בהתחלה התלמידים שלי גם כן לא ממש תפסו את הרעיון הזה. אבל אני לחצתי עליהם ובסופו של דבר הם הבינו, דבר ראשון, אין ברירה, זה הכרחי, ושנית, זה באמת כך.

מה הייתי עושה במקומך? ישנן הרבה קבוצות בעולם שחלקן מבינות שצריך להפיץ וחלקן לא מבינות, וגם בכל קבוצה ישנם אנשים כאלה וכאלה. בכל מקרה צריכים לחיות ביניכם בשלום ולתת הזדמנות להפיץ לאלה שרוצים לעשות זאת, מי שמכיר בנחיצות הזאת. ואלה שעדיין לא הבינו, צריכים להמתין, עד שיבינו. הם יראו, שבזה עוסקות כל הקבוצות ובסופו של דבר יתחילו להרגיש כלפי זה לא רק עניין, אלא צורך בהפצה.

העניין הוא, שכאשר אתם מתחילים לעבוד למען קהל חיצוני, מופיעה אצלכם אנרגיה עצומה, מופיעה משמעות של החיים. זה דומה לכך שאנחנו הופכים להיות הורים, כי כאשר מופיעים אצלנו ילדים, אז מופיע דחף חדש לחיים: אתה כבר חי לא רק למען עצמך, אלא למענם. ולכן קבוצה שעוסקת בהפצה חיצונית, היא תמיד יותר חיה. יוצא, שההפצה דרושה בראש ובראשונה עבור הקבוצה עצמה. נקווה שבהדרגה כולם יבינו את זה.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס אירופה, 22.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הקלה זמנית או הבראה מלאה
אנחנו מעטים, אבל אנחנו עם האור
ההזדמנות האמיתית שלך להיות חופשי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest