דף הבית / כלכלה / כסף / הפנסיונרים אשמים במשבר הפיננסי

הפנסיונרים אשמים במשבר הפיננסי

ידיעה: הפנסיונרים של גוש האירו חיים מעבר לאמצעים שלהם, וזאת הסיבה העיקרית למשבר הנוכחי באירופה. להתפתחותו של משבר החובות תרמו צמצום גיל הפרישה והוצאות היתר על תשלום הפנסיות הממשלתיות בזמן שקיים מחסור במשאבי הביטוח הפנסיוני הפרטי. בראייה לטווח ארוך, משבר חובות אנלוגי מאיים על כל המדינות, בגלל מימון מערכת הפנסיה.

במצב הקשה ביותר מבחינת איזון התקציב נמצאות איטליה, יוון ויפן. במדינות אלה, שליש מהוצאות המדינה מוקדש לתשלום הפנסיות, והמחסור במשאבים אוזן במשך תקופה ארוכה על ידי העלאת מיסי המדינה. בעשור הבא המצב באירופה יכול רק להסתבך. ביפן, לקראת שנת 2020, על כל פנסיונר יהיו פחות משני עובדים, והמשבר התקציבי יפרוץ כבר בעשור הנוכחי.

מקדם העומס הדמוגרפי, שמצביע על שיעור האוכלוסייה העובדת, יירד בעשור הבא בכל המדינות. הדבר יוביל להאטת קצב הצמיחה הכלכלית והיכולת לאזן את התקציב. יתר על כן, הזדקנות האוכלוסייה מובילה לכך שבקרוב העימות הפוליטי בארה"ב, אירופה וסין, לא יהיה על בסיס מעמדי, אלא על בסיס הגיל".

התייחסותי: קיים רק מוצא אחד מהבעיות הרבות, והוא: שאיפה לחברה של צריכה חכמה. אבל אפשר לראות את הפיתרון היחיד הזה רק לאחר הכרת המערכת הכללית של הטבע, שבו אנחנו מהווים חלק אינטגרלי. ראה מדור "חינוך אינטגרלי".

ידיעות קודמות בנושא:
24 עובדות על משבר הבייבי-בומרים האמריקאים
אירופה והירידה הדמוגרפית
ללמוד לחיות בהתאם לאמצעים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest