דף הבית / כלכלה / כסף / הפנטגון מתכונן למלחמה כלכלית

הפנטגון מתכונן למלחמה כלכלית

ידיעה: "למעבדה לניתוח לוחמה בפנטגון הוזמנו בנקאים למשחק של מלחמה כלכלית. לאור גדילת החוב של ארה"ב, המלחמה הזאת נראית אמיתית יותר, הואיל ורוב רובו של החוב נמצא בידיה של סין וזה הופך את אמריקה לפגיעה במלחמה הזאת, שהיא נטולת דם, אך חסרת רחמים.

הקבוצה התפצלה לחמישה צוותים: אמריקה, רוסיה, סין, האוקיינוס השקט וארגוני טרור. הם נשלחו לבונקרים והונחו להשתמש בכלים פיננסיים וכלכליים: מטבע, חוב, שווקים, זהב וכדומה, כדי להוריד את אויביהם על הברכיים. הפעולות התבצעו באמצעות המחשב, מה שאיפשר להם לפעול בערמומיות ואכזריות.

סוף המשחק גרם לאנשי הצבא להלם… למה הבנקאים הפחידו אותם? התשובה היא, שהיום העולם קשור בצורה שבה הוא לא היה קשור מעולם.

בשנים האחרונות סין קנתה את אגרות החוב של ארה"ב ומחזיקה ברובן. אם סין הייתה מעוניינת להיפטר מהחוב הזה, זה היה הורס את הכלכלה.

השווקים הפכו לגלובליים, מקושרים בצורה עמוקה יותר, והתפתחו האפשריות הטכניות לעשות בהם מניפולציות בין רגע. סין יכולה ללחוץ על הכפתור האמריקאי, ורוסיה עם הנפט והגז שלה מעולם לא סבלה מנקיפות מצפון כשניהלה מלחמות כלכליות.

מעצמות הנפט יכולות לפגוע ביציבותה של אמריקה אם יעברו לשימוש באירו במקום בדולר לשם תמחור הנפט. ארגון טרור יכול לגרום למפולת פיננסית בעזרת קרן גידור מפוקפקת או התקפה ממוחשבת.

בסוף המשחק נערכה בפנטגון הערכת נזקים. סין ניצחה!"

התייחסותי: אין שום דבר מפתיע בתוצאות המלחמה המנוהלת לפי כללי המשחק שלהם. אך המומחים טעו: בגלל ההתקשרות הכוללת, אין זוכים ומפסידים במלחמה הזאת. כולם יפסידו. והפיתרון הוא אחד: להביא את כולם בהדרגה לחברה עולמית מאוחדת עם צריכה מאוזנת.

ידיעות קודמות בנושא:
מאפייני הסדר העולמי החדש: הציפיות והמציאות
כלכלה על פרשת דרכים
משבר של חוסר הבנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest