דף הבית / אהבה / זוגיות / הפלגה מוצלחת, הספינה המשפחתית!

הפלגה מוצלחת, הספינה המשפחתית!

שאלה: ישנה שיטה טיפולית שבה עובדים עם זוג נשוי שני מומחים פסיכולוגים, גבר ואישה. אז נוצר שיתוף פעולה הדדי של שני זוגות. איך זה נראה לך, האם כדאי להתחיל את העבודה בהשכלה האינטגרלית דווקא בקבוצה קטנה כזאת?

תשובתי: לא. אני חושב שקודם כל צריך בכלל להפריד ביניהם, אך לא בקבוצות שונות.

אנחנו צריכים להשיג כזה מצב שבו כל אחד מאיתנו הוא אגואיסט נפרד, ועכשיו אנחנו עולים לקהילה, היכן שאין זוגות נשואים, ובכלל שום דבר. יש רק את ה"אני" המשותף שלנו שבו משתתפים 10-15 אנשים, לא חשוב כמה.

ולאחר מכן, איך שאנחנו התחברנו יחד והבנו שלמען זה אנחנו עולים, למען זה קיימים, עכשיו בואו נראה, איך אפשר לעשות כזאת קבוצה במשפחה וכל הזמן להשתכלל בה?

כלומר, מסתבר שהמשפחה קיימת לא כדי לתמוך במשותף בהשגת מזון, ברבייה, בתמיכת הבית המשפחתי, זו הכול רמה בסיסית, אלא כדי לתמוך זה בזה בעלייה הרוחנית, למרות כל הניגודים שלנו. ויש לנו מהם די והותר, ואנחנו נודה על כך שהם כל הזמן מופיעים, מפני שהודות להם אנחנו יכולים לממש את הגדילה הרוחנית.

אבל זה יקרה כאשר אנחנו ניפטר מכל הבעיות העכשוויות שלנו.

לאחר שאנחנו נמצא את השילוב המשותף שלנו, אנחנו נבין, שלמעשה המשפחה שלנו נמצאת במצב נפלא. כלומר ניתנת לנו ההזדמנות של התפתחות מאוד מהירה ואין סופית. בואו עכשיו בכל משפחה רק נמשיך את מה שעשינו בקבוצה.

שאלה: כדי לבצע את העבודה הזאת, האם אנחנו בכל זאת מקבצים את האנשים האלה יחד או לא?

תשובתי: כאשר אנחנו מקבצים מספר זוגות נשואים, אז קודם כל, אנחנו עורכים איתם שיחה מקדימה שאמורה לתת להם כזאת הכוונה פסיכולוגית כדי שהם יפסיקו להרגיש את עצמם זוגות. צריך "לפרק" את היחסים שלהם, להעלות אותם מעלינו וליצור אחדות, קבוצה.

לאחר שנוצרת קבוצה וכל החומר נקלט, כולם מבינים שרק באופן כזה אפשר לפתור בעיות. כי בעל ואישה, זה גם כן קבוצה. אז תנסו עכשיו לרדת לרמה הגשמית שלכם, תתחילו להעלות את הבעיות שלכם או פשוט לא לעורר אותן. והחל מרגע זה, תפתרו כל בעיה ולו הקטנה ביותר כאמצעי לחיזוק הברית שלכם, מעליכם.

באופן כזה, אתם שולחים אותן להפלגה חופשית, בכך שנתתם להן הרגשת אחדות ושיטת עלייה מעל כל הבעיות.

מתוך שיחה מס' 37 על החינוך האינטגרלי, 31.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מבט על המשפחה מהגובה של הטבע הגלובלי
ברית על בסיס קרבה של הנשמות
שיעורי בית לשניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest