דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפלא של קשרי הגומלין שבטבע

הפלא של קשרי הגומלין שבטבע

Laitman_2012-11-07_gruzia_9344.jpg

דעתו של א. צ'וליצ'קוב, (A. Chulichkov), דוקטור לפיזיקה ומתמטיקה: כיום החוקרים מחפשים כיצד לתאר את מערכות האורגניזמים שמשתפות ביניהם פעולה. הם מייחסים את רמת האינטליגנציה של העולם לכמות והאיכות של הקשרים ההדדיים שבו.

המתאימות ביותר לחיים הן המערכות עם מגוון רחב של מינים, שבהם באים לידי ביטוי באופן מלא כל החוקים של הקיום. המערכות המפותחות האלה הן יציבות, אך לא נמצאות במנוחה, אלא להיפך, מערכות כאלה קיימות בשל ההשפעה ההדדית של גורמים מרובים המאזנים זה את זה – המצב הזה נקרא "איזון דינמי", כלומר, איזון בזמן, חומר, אנרגיה ומידע.

מערכת, שבעקבות אסון טבע כלשהו יצאה מהאיזון הדינמי, נוטה לחזור או לאותו המצב, או למצב איזון דינמי אחר. החלופה היחידה להתנהגות זו היא האיזון הסטטי, כלומר, חוסר תנועה מוחלט, שפירושו, מוות של כל דבר חי על פני כדור הארץ.

המרכיבים של האינטראקציה המאוזנת שהוצאו מהקשרם, נראים לנו כביטויים לאכזריות של החיים, כתוצאה של הברירה הטבעית, של חוקי הג'ונגל. אולם, ככל שאנחנו לומדים את החוקים של מערכת היחסים שבטבע, מתברר לנו שאסטרטגיית ההישרדות המבוססת על שיתוף הפעולה ההדדי עם השכנים, היא לעתים קרובות מאוד מוצלחת למינים המשתתפים ומביאה להם יציבות ושגשוג. שיתוף פעולה ותחרות באופן טבעי משלימים ומאזנים זה את זה על ידי כך שמחלחלים לכל רמות הארגון של החומר החי.

יחד עם המאבק לקיום, מתגלה גם הסולידריות, בתוך מין אחד ובין המינים. וזה לא תמיד בשל רווח. מה, למשל, התועלת לעץ מסוים מכך שחלק מהחומרים המזינים שלו הוא נותן לשכן? או מה הוא הרווח עבור פטרייה להיות "גשר" להעברת מזון? התשובה לא נמצאת על פני השטח, אבל מערכת היחסים שבטבע היא מדהימה בשלמות ובהרמוניה שלה.

התייחסותי: דווקא קשרי הגומלין בין האובייקטים והמאפיינים המנוגדים יוצרים תנאים להתפתחות החיים. הכול נוצר מהאור, שהוא תכונת ההשפעה, ומהרצון, שהוא תכונת הקבלה. הם הפוכים לחלוטין, ולכן דווקא הקשר ביניהם באמצעות ה"מסך" יוצר את התנאים לחיבור של הניגודים – למען החיים. כמו בעולם העליון, כך גם במדרגה הנמוכה ביותר שלו, בעולם שלנו.

המדע רק מתחיל לחקור את המערכת וצורות הקשר, ואת והתלות הכללית. בקרוב הוא ירגיש את המגבלות שלו בכך, ורק כאשר נהפוך את עצמינו לקשורים עם כל העולם בצורה האינטגרלית באותה המידה כמו בטבע, אנחנו נוכל לחקור אותו במלואו. העולם העליון זה חיבור מלא של כל חלקי העולם שלנו. רשת הקשר הזאת נקראת "העולם העליון". אבל אנחנו נוכל לגלות אותו רק אם נוכל להידמות לו.

חכמת הקבלה מראה כיצד עלינו לשנות את עצמינו כך שנתאים לרשת האינטגרלית הכללית הזאת. המערכת השלמה של הקשר נקראת "בורא", והכוח שלו, שמזין את כל הפרטים המחוברים דרכו, נקרא "אור". המדע של מחר, שמטרתו היא השגה של כל הקשרים בין כל הפרטים שבעולם, הוא נקרא חכמת הקבלה.

 ידיעות קודמות בנושא:
המחתרת של הפטריות
שיתוף פעולה זאת תכונה שמאפיינת את הטבע
העתיד – מאחורי קשר הדדי טוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest